Anbefalte innlegg

Bunnpluggen min sitter noe helt jævlig fast, jeg og en kompis har prøvd alt som makter,varmet med varmepistol,meisel,tang osv.

Pluggen rikker seg ikke av flekken.

Har gått til innkjøp av ny plugg så den er i boks ;)

Tenkte og stikke på verksted hvor de har fast pris på oljeskift og late som ingen ting. Har olje og filter selv så evt kun arbeid jeg skal betale for,men om det funker er en annen sak.

Noen som har noen tips og komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd en sånn vannpumpe tang som strammer seg selv? Den er fin den når man kommer til ihvertfall! Jo mer man drar til, jo mer strammer den seg.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd en sånn vannpumpe tang som strammer seg selv? Den er fin den når man kommer til ihvertfall! Jo mer man drar til, jo mer strammer den seg.. :)

Har prøvd med dette også. Rikket seg ikke av flekken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bruke meisel og hammer på min også, til slutt etter å ha varmet den opp så slapp den taket !

Problemet er at de blir dratt til altfor stramt, slik at kobberingen blir klemt, og denne utvider seg ved varme, og da låser den seg helt fast : bh :

Husk når du skal sette inn ny har du på litt pakningsement på "fram og baksida" av kobberringen og fester den helst med 30NM ved bruk av momentnøkkel, da får du ikke samme problem seinere ! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bruke meisel og hammer på min også, til slutt etter å ha varmet den opp så slapp den taket !

Problemet er at de blir dratt til altfor stramt, slik at kobberingen blir klemt, og denne utvider seg ved varme, og da låser den seg helt fast : bh :

Husk når du skal sette inn ny har du på litt pakningsement på "fram og baksida" av kobberringen og fester den helst med 30NM ved bruk av momentnøkkel, da får du ikke samme problem seinere ! : vinke :

Skal bort til verksted til en kompis nå, så skal vi prøve litt av vært. pakningssement har jeg ikke, så det utgår. Mulig de har på verkstedet. Og man skal skru til for hånd, så stramme litt.. Ikke som forrige eier har gjort her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremdeles bom fast! Forbanna drit.Hvorfor skru igjen så forbanna mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få den opp på en løftebukk og bruk et svært monster av en latmannsarm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få den opp på en løftebukk og bruk et svært monster av en latmannsarm..

skal feste den på da? Får ikke pipa til og ta tak lenger.. Kommer til og kappe hodet bolten,for da vil den evt slippe.. hvis ikke så suger jeg ut oljen, og bytter bunnpanna da jeg bytter ut motorfestene til de nye fra 034.

Hvis ikke kan jeg evt sveise en mutter utenpå den gamle bolten og skru i vei. Får se hva jeg gjør, nå er skure platen på plass igjen og driver og pakker bilen for rudskogen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sveiset på en svær mutter på sånne plugger på 20v-motorer før. Bare å holde inntil og sveise "inni" mutteren, så skrur man etterpå. Varmen fra sveisingen er med på å løsne bolten også. Å ta av bunnpannen høres forferdelig tungvint ut, og det er ikke noe lettere å få løs tappepluggen da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sveiset på en svær mutter på sånne plugger på 20v-motorer før. Bare å holde inntil og sveise "inni" mutteren, så skrur man etterpå. Varmen fra sveisingen er med på å løsne bolten også. Å ta av bunnpannen høres forferdelig tungvint ut, og det er ikke noe lettere å få løs tappepluggen da..

Da skal jeg prøve det da jeg skal prøve igjen. Grunnen til at jeg tenkte og bytte er fordi jeg skal ha opp motor uansett,men tungvind måte og gjøre det på.

Så blir nok til at jeg sveiser på en mutter og skrur opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vært nevnt i tråder '100' ganger..

Mitt tips er å dremle av kraven på mutteren så kobberskiva løsner, gi den et ørlite kakk, (Du vil ikke ødelegge bunnpanna..) og skru ut den da løse pluggen.. Grunnen til at den setter seg, er faktisk elektrisk spenning mellom jernpluggen og aluminiumsbunnpanna som forårsaker at den setter seg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vært nevnt i tråder '100' ganger..

Mitt tips er å dremle av kraven på mutteren så kobberskiva løsner, gi den et ørlite kakk, (Du vil ikke ødelegge bunnpanna..) og skru ut den da løse pluggen.. Grunnen til at den setter seg, er faktisk elektrisk spenning mellom jernpluggen og aluminiumsbunnpanna som forårsaker at den setter seg..

Skal ha det i bakhodet også jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme trøbbel på min Rs2 også.

Jeg brukte en meisel på den store diameter/krage og slo til med en stor hammer

når meiselen hadde fått et godt hakk i mutteren slo jeg ekstra hardt og pluggen løsna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det er rart om ikke en vannpumpetang ikke fikser det. Om den settes rette veien og strammes skikkelig slik at taggene spiser seg inn i hodet på bolten så KAN den vel ikke slippe?: klø : Det og varme har altid funka for meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.