Kromming/forgylling av felger, lister etc.

Anbefalte innlegg

Frode's Karosseri og Lakk i Molde har eneste krom-sprøyte-systemet i Norden (ifølge han selv)

 

Han kan kromme/forgylle det meste av lister, felger, hjulkapsler etc. Selv har han en Mercedes med forgylte lister, emblemer bak på bilen osv. Ser litt spesi ut.

 

Det koster ca 1000kr pr felg og han garanterer at krommen har minst like bra holdbarhet som vanlig lakk.

 

Noe for bobla mi kanskje.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Frode's Karosseri og Lakk i Molde har eneste krom-sprøyte-systemet i Norden (ifølge han selv)

 

Han kan kromme/forgylle det meste av lister, felger, hjulkapsler etc. Selv har han en Mercedes med forgylte lister, emblemer bak på bilen osv. Ser litt spesi ut.

 

Det koster ca 1000kr pr felg og han garanterer at krommen har minst like bra holdbarhet som vanlig lakk.

 

Noe for bobla mi kanskje.. :P

 

Men, blir det slik det blei på Frode Chr sin Golf III som ble gjort i swe hvor det fra visse vinkler kunne virke som det var litt gull i det?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runar; Vet ikke. Han kan sikkert blande til noe spesielt etter ønske, men i utgangspunktet tilbyr han enten eller. :)

 

Tommy; BLING! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Runar; Vet ikke. Han kan sikkert blande til noe spesielt etter ønske, men i utgangspunktet tilbyr han enten eller. :)

 

Tommy; BLING! : ja :

 

 

Grunnen til at jeg spør, hvis jeg vil gjøre noe slik skal det være chrom og kun chrom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så på noe av det han hadde krommet, og jeg syns det så ut som ren krom. :)

 

Kan ta med kameraet imorra, og ta bilder av det. Så legger jeg de ut her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

All show and no go ?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jeg så på noe av det han hadde krommet, og jeg syns det så ut som ren krom. :)

 

Kan ta med kameraet imorra, og ta bilder av det. Så legger jeg de ut her. :)

 

kom med bilder ? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt opptatt med skolearb har vært.. :)

 

Skal komme tilbake sterkere etter at jeg får flyttet og får tilgang på 2mb linje.. :P

 

Skal legge ut så fort jeg får tatt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres meget interesting ut.... Hvor langt er det fra Drammen til dette stedet, da...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. Har vært noen turer i Drammen, men oppnår alltid forskjellige tider. :D

 

Ca 7 timer tenker jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Tja.. Har vært noen turer i Drammen, men oppnår alltid forskjellige tider. :D

 

Ca 7 timer tenker jeg..

 

6 timer effektiv kjøretid med 87 km/t i snitthastighet fra/til Skodje noe som skulle være omtrent like langt, du bare tar av gærne veien på Næs:D

 

Men du Knut Arne, nå må det komme bilder snart.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager ventetiden, men jeg har ikke fått adsl i byen enda. :)

 

Og jeg har NOK å gjøre for tiden.. :)

dscf0498.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm..........hva skal han ha for de kapslene der ? :P :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ett til.. Dette er samme stasjet med og uten blits..

dscf0499.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Beklager ventetiden, men jeg har ikke fått adsl i byen enda. :)

 

Og jeg har NOK å gjøre for tiden.. :)

 

Det så greit ut, men jeg ser litt tendens til skjære i den ene hjul kapselen, er det mulig å sende et ex av et plast deksel for å kunne se kvalitene på en del. Vansklig å si fra et bilde???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er krom med en dæsj grønt..

dscf0500.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Dette er krom med en dæsj grønt..

 

Hva er pris på en hjulkapsel (bruker dette som et ex for å se hvorledes prisen er for å få gjort dette)???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke så allværst ut det..

 

Det jeg gjorde på golfen for noe år siden i sverige som Runar sier ble ikke bra... blei langt i fra fornøyd med det.. men det jeg hadde sett av bilder og slikt på det som var gjort der så det veldig bra ut. Fikk bedskjed at det var plasten som var lei og hos meg.. var visst nok en spes. plast og den fikk dem ikke så godt til.. og det sa dem jo etter at jeg hadde levert delene og ventet i lang tid...

 

men det hadde vært morro og sett hva det firma som det blir beskrevet om her hadde klart... hadde jo vært litt kult og fått krommet plast deler og det så bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detaljer på bilen..

 

Per: De er for å vise at det meste kan krommes. :)

 

Runar; Når jeg var det og såg, såg jeg ingenting som kunne minne om gull i krommen.

dscf0502.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runar; Hva det vil koste på en kapsel, vet jeg ikke. Men en felg tar han ca 1000kr for.

 

Etterhvert så vil det komme ut mere info på http://www.forgylling.no

 

De jobber med å legge ut flere bilder, mere info etc der.

dscf0503.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Kristoffersen

er jo ikke så allværst ut det..

 

Det jeg gjorde på golfen for noe år siden i sverige som Runar sier ble ikke bra... blei langt i fra fornøyd med det.. men det jeg hadde sett av bilder og slikt på det som var gjort der så det veldig bra ut. Fikk bedskjed at det var plasten som var lei og hos meg.. var visst nok en spes. plast og den fikk dem ikke så godt til.. og det sa dem jo etter at jeg hadde levert delene og ventet i lang tid...

 

men det hadde vært morro og sett hva det firma som det blir beskrevet om her hadde klart... hadde jo vært litt kult og fått krommet plast deler og det så bra ut.

 

Husker godt bilen din, som du aldri burde ha solgt (damer, tititititi), bilen din var kul m chrom, men det var ikke helt chrom slik du sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

Husker godt bilen din, som du aldri burde ha solgt (damer, tititititi), bilen din var kul m chrom, men det var ikke helt chrom slik du sier.

 

Ja jeg skulle ønske at jeg ikke solgte den selv..... angrer litt. men så var det meninga og kjøpe hus og greier.men den gang ei...gikk bare noen uker så var det slutt med dama... jeg ble egentlig fornøyd med den og tror det kunne blitt kult hadde det vært skikkelig chrom...

 

Så nå får jeg prøve igjen på neste bil.... blir nok litt chrom på den og.. så hvis det blir bra hos dette firmet så får vi se hva som skjer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noen felger som var "forniklet" og de var meget pene de helt til de møtte en liten fortauskant.... Når først "lakken" sprakk så kunne en pille av flak for flak og det var alt annet enn pent. Aner ikke hvordan dette er i sammenligning men regner med det er mye samme greia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.