Spørsmål angående Forskjellige 1.8T topper

Anbefalte innlegg

Ok. har lest rundt om på foskjellige amerikanske og noen europeiske forum og funnet ut at det er 2 typer av 1.8t toppene, hvor der er stor forskjell på de to toppene når det gjelder innsugs portene og eksos portene. de blir omtalt som Large og Small Port.

Small Port: Innsug 43x26mm og 33mm eksos.

Motor koder: ADR, AMB, AMU, APT, APU, ARG, ATC, ATW, AWM, AWP, BEA

Large Port: Innsug 54x26mm og 36mm eksos

Motor koder: AEB, AGU, AFY

I bilen min så har jeg motor kode AGU, og etter den innfoen jeg har funnet, så skal jeg har Large Port. Noe som er kjekt å vite når en skal bestille deler fra de over dammen, en vill jo ikke ender opp med å kjøpe feile deler.

Så det jeg lurer på stemmer dette? og kan jeg bruke de amerikanske motorkoder for å finne ut av hvilken topp jeg har? eller er det helt egne motorkoder for europeiske motorer. jeg vet ikke om dette stemmer, så om noen har mere innfo eller kan bekrefte dette så hadde jeg satt pris på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig det,AGU motoren har Large port..Det ligger MYE info om akkurat dette HER

De bruker samme motorkodene som i Europa..

AWP vs AEB topp

AWP%20AEB%20intake%20manifolds%20544.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice. godt med litt bilder oxo, forteller litt mer en bare ord.

Litt greit å få dette bekreftet, takk skal du ha Andreas.: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer litt på å kjøpe en portet S3 topp med trimkammer, men har også AGU fra før. Da AGU er blant "big port" toppene, vil det si at den også har større potensiale for mere effekt enn S3 toppen (APY)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.