#1 Skrevet September 1, 2007 Har fått tak i nye fremre lambdaer til bilen, da jeg har motorfeil på disse. Tenkte så at jeg skulle bytte dem i går. Er det noen som har byttet disse noen gang? Man kommer jo ikke til for fem øre!! : bh : Gikk fra undersiden med en kappet 22mm fastnøkkel, og klarte på mirakuløst vis å feste den på sonden, men det er så trangt at det er umulig å dra til. Men mindre jeg demonterer downpipen og en hel haug med dritt i veien kommer jeg ikke til! Den andre er nok bedre, men sliter også med denne. Er det noen som har gjort dette før på denne bilen? Evt noen som er keene på å ta på seg jobben? PM meg! Kan kjøre et stykke evt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2007 Tror faktisk du må ta ut motoren for å bytte de, så lykke til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2007 Byttet på min S4 2,7 Biturbo..... Sinnsykt trangt, men det går med forlengere og kråkefot,og ikke minst tålmodighet. Det er vel ikke noe trangere i A6 chassiet....? Nekter å tro at du må ut med motor iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2007 Ja, det er vel mulig uten å ha ut motor Men har ikke kråkefot... Skal forsøke å få en fastpris fra mekonomen eller noe, så mulig jeg slipper billig unna. Men som sagt, om noen har lyst på denne jobben gi beskjed! Forøvrig skulle møller ha 9400kr for hele jobben inkl deler. Og sondene koster 2400per stk, og jeg nekter å tro at møller tar en jobb som innebærer å ta ut motor for 4400kr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2007 Fikk svar fra stabekk bilsenter, de ville ha 1000kr for jobben. så her driter enten de seg ut eller så er det noe galt med meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2007 Fikk du byttet de for 1000 kr? Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2007 Jepp. hehe. Men fikk samme feil tilbake, men så har jeg nå byttet til org. luftfilter (hadde KN innsats) og fyller 95, og feilen ble borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 2, 2007 Jeg har samme feil som opptrer sporadisk på min 2,7. Så for meg å bytte lambda jeg også, men nå ble jeg litt i tvil her... Mener at det kom feil på lambda, høyre sylinderrekke da jeg leste ut feillager sist?! Kjører også med K&N innsatsfilter idag! 95 oktan er uansett ikke aktuelt siden Dählbäck har tafset på bilen min. Må jeg bytte lambda skal jeg ta kontakt med Stabekk bil jeg også! Det er Mekonomen verksted, er det ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 3, 2007 Ja, men etter mitt bytte spørs det om de gjør det så billig på den bilen igjen Men fant en side som selger billige org. lambdaer her om dagen http://www.ecstuning.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 3, 2007 Hehe, nei det er et poeng:) Har ikke sett på det enda, men er det helt sjanseløst å komme til for å bytte lambda`n selv? Like trangt på begge sider? Linken til ECS tuning var helt suveren, bestilte en lambda + litt dill dall til S6`en med en gang:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 3, 2007 Pokker, du skulle sagt fra. Skulle hatt med noe stash så kunne vi spart frakt. Hør om det er sendt ennå da Men leste et sted at du har chippet bilen, hadde du lambda feilen før det? Jeg har ikke chippet ennå, og kvier meg litt pga lamdafeilen skjønner du. Håper du hadde den fra før Hvilen feilmld/kode har du forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 4, 2007 Hehe, toget er ikke gått enda! Bestillingen er lagt inn hos ECS, men ordre over USD 300 må overføres via bank. (SWIFT og bic) Det er ikke overført noen penger enda, dvs at jeg sikkert kan endre min ordre hvis det er noe du trenger! Send meg en mail på earleid@online.no eller pm om hva du vil ha, og totalsum omregnet i norske kroner, så kan du få kontonr mitt. Lambdafeilen hadde jeg forresten fra før, det var ikke et resultat av turen til Dahlbäck... Så trim i vei:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 4, 2007 -Og feilen som popper opp er motorelektronikk- symbolet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 4, 2007 Skift plugger først, sjekk da samtidig coilene. Disse er ikke så veldig dyre (300+). Hadde noe liknende på min -03, og trodde det var lambda. VAG Com viste også det, men om en plugg eller en coil klikker; vil lambdaen få feil blanding og kanskje gi feilmelding. Jeg skiftet pluggene og en coil; alt ok. Skal skifte de neste 5 øyeblikk. OG; LMM er slitedel med pant, den kan også tulle det til. Skifter du dette før lambdaene, har du kanskje løst det. (Jeg skifta også LMM). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 5, 2007 Takk for tips!! Pluggene skiftet jeg på service i fjor høst, så de skal være ok. Hvordan sjekker jeg om coilene virker som de skal? Det er helt klart at bilen går på alle seks, den går ikke spesielt dårlig for å si det sånn:D Den går jevnt og fint også, ikke noe tegn til fusk, verken på tomgang eller under belastning.. Måles det motstand eller noe sånt på coilen, og hva skal verdiene evt være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 5, 2007 Hos meg lå det inne en feil på coil nr. 5 (tror det var 5), iallfall den midterste på venstre rekke (sett bakfra). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...