Konstant tenning (selv uten nøkkel i )

Anbefalte innlegg

Hva skjer med verden :nana:

I går skulle jeg starte bilen.. Alt var bra og alt så ut til å fungere etter 3-4 uker med skruing..

Jeg rygget litt for å komme ut av garasjen.. Også slo jeg den av for å fylle mer kjølevæske..

Når jeg skulle starte den, fikk jeg ikke start på den så jeg tok utav nøkkelen igjen og tenningen var fortsatt på..

Sånn som det er nå så må jeg ta utav batteriet for å få den av.. Bilen går ikke renit på alle cyl, men jeg tror ikke det kan ha noe med det å gjøre..

Noen som har noen forslag til løsning eller før jeg begynner å skru fra hverandre switchn: smil :

Mvh Joakim :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka so skjer vist du kobla på batteriet igjen ? kjeme tenninga rett på igjen ? ej ha problem med tenningslåsen på S4`en , men der knakk pinnane som går inn i sjølve startbrytaren, men då fekk ikkje ej på tenninga i det heile tatt.

prøv å vri på nøkkelen din , min gikk heilt over i start og stod stille der, vist du har samme problemet kan det vere at desse "tappane" eg snakka om har knekt og kilt seg fast... men kun en teori : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter meg til den. Vil tro det enten er aluminiumspinnen i overførring fra låssylinder til sluttstykke (bryter) i tenningsslåsen, eller selve sluttstykket. Vil ikke tro at det har noe med at den ikke går reint å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nesten samme problem med en tidligere bil, bortsett fra at tenningen kunne vise seg å alltid være av eller omvendt. Viste seg å være dårlig kontakt på tenningen etter slitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka so skjer vist du kobla på batteriet igjen ? kjeme tenninga rett på igjen ?

Ja.. Med en gang jeg kobler til minuspolen på batteriet, så blir det full tenning.. Er heller ingen vits å ha i nøkkelen :P

Mvh Joakim :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sku av bakstykket...ta ut speedometer som kommer du til der.

Festa med to skruer mener jeg.

da kan du sjekke op det er bakstykket eller ikke med en skrurekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.