#1 Skrevet September 1, 2007 Har fått en litt rar lyd i det siste, kommer en dunkelyd når jeg bremser, uansett om det er lite brems eller mere brems.. høres ut som den kommer fra høyre side bak... Noen som vet hva det kan være.. tenkte at det kunne være belegget som har løsnet fra klossen eller no, men får ikke jekka opp bilen og sjekka før på mandag, og jeg ser ikke no på den ytterste klossen.. noen andre som har noen tips om hva det kan være? Edit: Er bare en dunkelyd akkurat når jeg trykker på pedalen.. ikke en konstant dunking 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2007 Har fått en litt rar lyd i det siste, kommer en dunkelyd når jeg bremser, uansett om det er lite brems eller mere brems.. høres ut som den kommer fra høyre side bak... Noen som vet hva det kan være.. tenkte at det kunne være belegget som har løsnet fra klossen eller no, men får ikke jekka opp bilen og sjekka før på mandag, og jeg ser ikke no på den ytterste klossen.. noen andre som har noen tips om hva det kan være? Edit: Er bare en dunkelyd akkurat når jeg trykker på pedalen.. ikke en konstant dunking Jeg hadde samme lyden når belegget løsnet i fra "godset" på klossen,eller om klossen din er litt løs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2007 Får sjekke dette etter jobb på mandag.. flott kvalitetet på mekonomen klosser hvis det er feilen.. har jo kun kjørt litt over 2000km med disse klossene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2007 Får sjekke dette etter jobb på mandag.. flott kvalitetet på mekonomen klosser hvis det er feilen.. har jo kun kjørt litt over 2000km med disse klossene Mintex? Jeg hadde det som slapp ennå de var ikke gamle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2007 Tror det var mintex de het ja. blir vell å kjøpe orginale nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2007 Kjører mintex på både S4'n min og på Mazda 626 16V'n til madammen. Bare positive erfaringer hittil. Om de har sluppet så er det reklamasjon, bare å ta med de gamle så får du nye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2011 Vet at dette er en ûbergammel tråd, men jeg må spørre. Fant du ut av dette? Var det en løs kloss? Har en bekjent med samme symptomer, så litt interessant å høre.. takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2011 Kan være løs kaliper, klave eller defekt kloss. For eksempel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2011 uff, dette var lenge siden så jeg har glemt hva det var, men lurer på om det var løs kaliper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 20, 2011 Og er det ikke de ovennennevnte grunnene kan det være at glidepinnene sitter så fast at man kun bremser på det innerste belegget. Når dette er tilstrekkelig slitt får du skramlelyd (eller også at belegg og bakplata skiller lag). Alternativt sitter ikke spennfjæra til ett/flere belegg i spenn (eller den er rett og slett knekt av) og dette vil også gi skramlelyd. Begge deler er forsåvidt variasjoner over temaet løst belegg:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...