Anbefalte innlegg

Hei alle sammen..

Nå har jeg lest på dette forumet i ca 4mnd...MYE bra stoff og kunnskap om audi!!

Så da var det vel logiska at jeg å nå ble medlem: rock :

 

Meeen...over til mitt problem:

Bilen, en A4 b5 98-mod tqts.

Motorkode AJl 180hk.

Chippet av Powerchip Trondheim.

Bsr luftfilterkit.

N75j (kjører nå med h-ventil)

Resirkventil ifra tt...710n til slutt på delenummeret om jeg ikke tar helt feil.

 

Bilen har fungert som faan i et års tid, helt til noen få uker siden.

Den begynte å rykke,ikke så mye men litt..virket også som om turbotrykket kom noe tregere,har klokke i bilen så jeg kan observere trykket hele tiden.

Kjørte litt til, bilen ladet ikke mer en 0.3 bar...altså bilen hadde gått i nødmodus!

Gå faan,,åpna konjakken og prøvde dagen etterpå...Kjempefin!

Logget på med vag-com etter ei uke= micture adaptation-greier?? slettet, aldri kommet tilbake.

Men det jeg merker nå er følgende: Jeg kruser rundt og når jeg kommer til et kryss å tråkker inn clutchen,detter turtallet ned til 840rpm(normalt) men så detter det helt ned til cd 450rpm og der står den å jokker noen sekunder mellom 450-900rpm, så ruser den seg opp til 1500rpm for så å dale fint ned til840rpm igjen,er da fin etterpå..??

 

Forbanna dritt!! logget på med vag-com for å se:

Starter bilen med vagen tilkoblet..bilen går fint...så skjer det, motoren begynner å rykke å nesten dø ut.

ser på vag-comen at gasspjellet åpner seg (4-10grader) luftmassemåleren måler alt ifra 10-20kg/s tenninga er helt nede i 4-8grader. turtallet ligger utrolig nokk på 800-900rpm med du hører turboen plystrer!!??slår av tenninga og starter den med en gang igjen..da er den fin??: bh :

Har byttet coiler og n75 ventil..kjører med h nå.ble ikke nå bedre.

 

Vet dette ble et langt å jævli inlegg,men om noen motorhuer der ute kan lege de små grå i bløte, så hadde jeg blitt veldig glad!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du trykktesta fra turbon og inn? høres ut som en lekkasje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

takke for kjapp respons, nei, har ikke trykktesta.når bilen fungerer fint så fungerer den fint.problemet oppstår når den som regel går på tomgang.

problemet blir borte når jeg slår av tenninga og starter den på nytt med en gang etterpå. da går den fint igjen: bh :

Må legge til at den oppfører seg rart/likedan når jeg kobler ifra lmm.

kan gå på tomgang uten lmm tilkoblet,dytter jeg til gassen litt,så ruser den til for så å dette ned til tomgangsturtall,så detter den langt ned og rykker nå jævlig mellom 500- 800rpm så blir den bra igjen: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at resirkventilen din funker. Hadde samme problemet da jeg koblet fra min ventil en liten periode. Da var den ustabil på turtallet. Når jeg kobla på igjen ventilen så ble alt fint. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende LMM din er gåen. hatt liknende på min, byttet Lmm i dag, skal teste senere om det har forsvunnet. (altså turtall jokkingen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må få høre om det blir bra da,rart at den skal ha noe med et å gjøre...var liksom likedan når jeg koblet den ifra: bh :

 

Skal få testet den resirkventilen.

Må også legge til at den pulserer volsomt på turbotrykket av og til når jeg gir flat fjøl.

Pulserer mellom 1.1 og 1.4bar klarer liksom ikke å bestemme seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om Bilen er likedan når du kobler ifra LMM så er det stor sannsynlighet for at det er denne det er noe galt med! Du skal merke god forskjell mellom fungerende innkoblet LMM og frakoblet LMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sluttrinnet til tenninga er jo også noe som pleier å ryke på desse motorene, sitter orginalt oppå luftfilterboksen med 2 stikkere innpå, denne røk på min å da rykker bilen noe fælt, går dårlig på tomgang og fusker under kjøring,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.må prøve å bytte denne lmm,er det noen som vet om jeg kan "låne" en lmm fra en aeb motor,siden jeg selv har Ajl motor??

Sluttrinnet er noe jeg selv har stor trua på,men bare et spm ang den tenningsmodulen/sluttrinnet.

hvis sluttrinnet er defekt,burde ikke problemet være der hele tiden??:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sluttrinnet ditt defekt burde det strengt tatt være der hele tiden. Ang LMM, sjekk delenummer. Er dette likt er det bare å kjøre på. Du kan jo og ringe møller og spørre om det er samme delenummer.. Hvis du treffer på en som klarer å finne det ut da.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om sluttrinnet er det mest normalt at feilen er der hele tiden, På min var det slik at den gikk fint helt til motoren ble varm, og først da gikk den som en sliten traktor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må få høre om det blir bra da,rart at den skal ha noe med et å gjøre...var liksom likedan når jeg koblet den ifra: bh :

 

Skal få testet den resirkventilen.

Må også legge til at den pulserer volsomt på turbotrykket av og til når jeg gir flat fjøl.

Pulserer mellom 1.1 og 1.4bar klarer liksom ikke å bestemme seg...

 

Har byttet LMM, og hos meg er turtall køddingen vekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok..da skal jeg prøve å få tak i en lmm:tilber:

snakket med Egil på es-tuning idag.han var sikker på at det var spjellhuset..ca 4-5laken på møller.

satser på lmm jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får virkelig håpe det løser problemt ditt da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok..da skal jeg prøve å få tak i en lmm:tilber:

snakket med Egil på es-tuning idag.han var sikker på at det var spjellhuset..ca 4-5laken på møller.

satser på lmm jeg!

Har et brukt gasspjeld til deg om det ikke ordner seg med LMM. trodde mitt var gåent, men det var det ikke, så plutselig hadde jeg 2..: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg fant feilen idag..

Slangen til veivhusventilasjonen var som barken på ei furu..full av sprekker.

Trolig så har motoren dratt falskluf der sporadisk,ble løst med litt tape foreløpig,skal bestille ny i morgen.

Virker frisk etter rep'n, men skal ut å prøve litt mer nå.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: rock : : rock : : smil :

Tror bilen ble bra nå!

Skal kjøre litt mer i morgen, men det virker som om det var slangen på veivhusventilasjonen ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.