#1 Skrevet September 2, 2007 Var hos biltilsynet for godkjenning av senkesett på min S4 B5 avant og godkjenne felgene, har OZ Superleggera 18/8.5 med 225/40 dekk, og løken på biltilsynet sa at jeg måtte valse/tilpasse hjulbuer skjermer for at de skulle få plass, jeg synes det er god plass og de subber aldri, men tidligere så har hjulene tatt borti plastskjermene i framkant og slipt disse litt ned, vet ikke om det har stått større dekk på tidligere, for den skaden var der når jeg fikk bilen, Senkesettet har stått på bilen siden 2001. Noen som har erfaringer eller tips om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2007 skjønner ikke hvorfor du skulle måtte valse hjulbuen dine med dem dimensjonen. Men hvor mye har du senket bilen? Ettersom det aldri subber har du vel ikke senka mer enn ca 50-60mm tipper jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2007 skjønner ikke hvorfor du skulle måtte valse hjulbuen dine med dem dimensjonen. Men hvor mye har du senket bilen? Ettersom det aldri subber har du vel ikke senka mer enn ca 50-60mm tipper jeg? Skal ikke si 100% sikkert men tror det er 40 eller 50, men tror jeg traff den største jævelen av de alle der inne, for jeg måtte bytte de stålomspunne bremseslangene mine til orginale, må til verksted og ta ny hjulkontroll pga et par grader utenfor, og må få de til og gå over autolys justeringsarmen sånn at det er samordnet med senkesettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2007 Akkurat samme dimensjon som jeg hadde på min S4, og det var ikke noe problem å få godkjent. Har aldri subbet med meg heller, og hjulet ligger her cleant me skjermkanten. For å fjerne stripene kan du kanskje pusse litt på plasten til innerskjermen, så sier du at du aldri har subbet:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2007 Det er første gangen jeg har hørt biltilsynet oppfordere til å valse hjulbuende... evt jeg driver med valsing:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2007 Første gangen jeg også har hørt om at biltilsynet vil det, men virker som jeg har truffet på et skikkelig rævhål hos de, så lurer på og ta etterkontrollen hos et annet biltilsyn, og se hva de sier, evnt bytte innerskjerm. For det er utrolig irriterende og få så mye kuking og kødding fra de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2007 Første gangen jeg også har hørt om at biltilsynet vil det, men virker som jeg har truffet på et skikkelig rævhål hos de, så lurer på og ta etterkontrollen hos et annet biltilsyn, og se hva de sier, evnt bytte innerskjerm. For det er utrolig irriterende og få så mye kuking og kødding fra de. Kjenner til problemet, jeg har vært hos Bjørn (økern) med Polo`n, var nesten så jeg spurte om han ikke hadde fått seg noe i det sist, var der 6ganger Jessheim var jeg 3 ganger med passat for å godkj senkesett og 17 tom shigline hjul, de måtte ha godkj papirer fra Møller på org hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2007 Kjenner til problemet, jeg har vært hos Bjørn (økern) med Polo`n, var nesten så jeg spurte om han ikke hadde fått seg noe i det sist, var der 6ganger Jessheim var jeg 3 ganger med passat for å godkj senkesett og 17 tom shigline hjul, de måtte ha godkj papirer fra Møller på org hjul. Virker som de elsker og gjøre livet surt for oss med spesielle biler eller liker at bilen er lav og har store hjul, lurer på og prøve på etterkontroll hos noen andre med samme hjul og nye innerskjermer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 2, 2007 Virker som de elsker og gjøre livet surt for oss med spesielle biler eller liker at bilen er lav og har store hjul, lurer på og prøve på etterkontroll hos noen andre med samme hjul og nye innerskjermer. Prøve det først du, men du trenger det, lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 2, 2007 Prøve det først du, men du trenger det, lykke til. Takk, hvor holder du til hvis det må valses? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 2, 2007 Takk, hvor holder du til hvis det må valses? Skedsmokorset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 4, 2007 Var hos biltilsynet for godkjenning av senkesett på min S4 B5 avant og godkjenne felgene, har OZ Superleggera 18/8.5 med 225/40 dekk, og løken på biltilsynet sa at jeg måtte valse/tilpasse hjulbuer skjermer for at de skulle få plass, jeg synes det er god plass og de subber aldri, men tidligere så har hjulene tatt borti plastskjermene i framkant og slipt disse litt ned, vet ikke om det har stått større dekk på tidligere, for den skaden var der når jeg fikk bilen, Senkesettet har stått på bilen siden 2001. Noen som har erfaringer eller tips om dette? Har ikje vært større dekk på,det kommer nok av vinterdekk me pigg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...