Anbefalte innlegg

Har kjøpt en mørk grå bruktbil hvor det er noen hvite malingsflekker på ene siden, både skjermer og dører. Ikke så veldig mange, men noen hvite små prikker. Hvordan skal jeg fjerne disse? Sitter for godt fast til at clay tar dem, så det funker ikke. Av løsemidler vet jeg ikke hva som eventuelt er sterkt nok til å ta tørket maling uten å være for hardt mot lakken heller.

Noen andre gode tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rødsprit eller aceton? aceton skal du være ytterst forsiktig med da det kan ta billakken på bilen din! ellers så kan man kansje rubbe det bort med en poleringsmaskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En på jobben hadde parkert litt vel nærme da det ble oppmalt der, fikk mange prikker på bilen.

Satte inn bilen til rubbing og polering, fikk bort alt, men ble jo gjort bare noen dager etter at den ble "malt" da, så mulig det er lettere da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

komisk at denne tråden dukket opp nå, jeg har akkurat samme problem, sto parkert ved et hus som ble malt for litt siden.

La merke til noen riper/fingermerker dagen etterpå, men tenkte bare at de er så små at de polerer jeg vekk, men når jeg idag skulle til å styre litt, så legger jeg merke til mange små (knappenålshodestørrelse) hvite prikker overalt på bakasjelokk og baksjerm. Ripene kom sikkert av at noen av malerne hadde tatt vekk de værste flekkene.

Hvilket produkt bør jeg bruke da? clay fjernet det meste, men de minste sitter igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rubbing funker, men hver forsiktig! Ikke legg noe press på, da blir det vanskelig å få det blankt igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En forsiktig omgang med barberblad kan også kutte det bort. Så blir det event ikke så mye å rubbe etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte scrath-x når noen var uheldige mens huset ble malt. Funka som bare det altså!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun rubbing fungerer absolutt IKKE, de som mener det har ikke vært borti maling som har sittet der særlig lenger enn en uke...

Eneste som den kan ta er vannbasert maling... Skal man ha bort malingsprikker er det kun clay som kan brukes hvis man er ute etter å få det kjappest og best mulig bort... Deretter rubbes bilen og poleres opp igjen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved malings flekker kan du vannslipe med fint papir ca 4000 korning og rubbe opp glansen etter dette. har gjort dette på en sort bil. dette ble 100%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde to skader på bilen min og tenkte jeg skulle prøve å rubbe, dette var da hvitmaling som hadde satt seg fast. Paint cleaner og rubbemaskin tok alt. Ble 100% utenom de ripene som hadde blitt inntrykt i fangerne. Bare å holde på lenge nok så blir det bra. Prøv det :) Meguiar`s Pain Cleaner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp tatt en bil med masse små malingsflekker nå,der funket gul Riccardo clay utmerket! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay først og rubbing etterpå for ett supert resultat... Alt annet er etter min mening bortkastet tid og energi..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På denne bilen var clay også helt uten funksjon. Gikk derimot for barberblad og deretter intens gnikk med white-spirit, og deretter clay på hele bilen og polering. Ble meget bra resultat.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken clay brukte du da? Har gjort mange malingsfjernings jobber (forsikringssaker ol) , aldri vært borti at clayen ikke har fungert utmerket på det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.