#1 Skrevet September 2, 2007 Har kjøpt meg en s2 jeg skal kjøre løp med,har derfor tenkt til å handle inn noen reserve deler,i den forbindelse lurer jeg på hva som passer om hverandre,Motor, gear og differ. bilen er en s2 fra 95 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2007 Det meste fra 5'ere passer om hverandre.. Her har du en liten liste over motordeler hvertfall: Comparisons of the 20-valve turbo 5-cylinder engines Er forskjellige delenr på differ og girkasser, men det meste går det an å bruke hvertfall i kortere perioder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2007 Det meste fra 5'ere passer om hverandre.. Her har du en liten liste over motordeler hvertfall: Comparisons of the 20-valve turbo 5-cylinder engines Er forskjellige delenr på differ og girkasser, men det meste går det an å bruke hvertfall i kortere perioder. ok takker, går alle s kassene på alle s motorer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2007 Her er ogsdå mye nyttig info ang S2 http://www.s2central.net/ Ang S kasser så finner du endel info her http://elektro.cmhnet.org/~charlie/photos/cars/01E/trans.html De fleste S kasser er vel basert 01E type girkasse, men dei har litt forskjellig utveksling her og der så hva som passer omhverandre er jeg ikke sikker på. Vet 3B,ABY og ADU passer sammen fysisk hvis man passer på at distanmsen mellom motor/gir og gir/mellomaksling blir riktig. Er f.eks en spacer mellom motor/gir på ABY og ADU modellene som 3B ikke har. Dette er (tror jeg) fordi ABY og ADU har dobbelmasse svinghjul og det bygger litt mer en 3B sitt singelmasse svinghjul. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2007 Her er ogsdå mye nyttig info ang S2 http://www.s2central.net/ Ang S kasser så finner du endel info her http://elektro.cmhnet.org/~charlie/photos/cars/01E/trans.html De fleste S kasser er vel basert 01E type girkasse, men dei har litt forskjellig utveksling her og der så hva som passer omhverandre er jeg ikke sikker på. Vet 3B,ABY og ADU passer sammen fysisk hvis man passer på at distanmsen mellom motor/gir og gir/mellomaksling blir riktig. Er f.eks en spacer mellom motor/gir på ABY og ADU modellene som 3B ikke har. Dette er (tror jeg) fordi ABY og ADU har dobbelmasse svinghjul og det bygger litt mer en 3B sitt singelmasse svinghjul. Johan Det var en del interessant her.men hvordan er det med motorene i s4/ s6 hvilke motorer er det coiler og hvilke er det fordeler i? har hørt at coilene ikke tåler så mye effekt.hvor får man eventuellt tak i noe mere solid?Er det varmen som tar knekken på dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2007 Coiler i alle mener jeg: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2007 Coiler i alle mener jeg: klø : yess. fikk ikke fordeler tenning i s4 og s6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2007 3b/RR har fordeler og 1 coil,fra URQ,S2,200. Mens ABY,AAN,ADU har 5 coiler fra S2,S4,S6,RS2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 4, 2007 3b/RR har fordeler og 1 coil,fra URQ,S2,200. Mens ABY,AAN,ADU har 5 coiler fra S2,S4,S6,RS2. ok,noen som vet om en bra aby?(95 s2 motor)bør vel kanskje legge inn i en annonse: vinke : ,men rop ut hvis noen vet om noe bra.orginalt eller trimmet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 4, 2007 Blocket.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 4, 2007 Blocket.se Har prøvd å følge med litt her,men har ikke dukket opp så mye interessante motorer,men leng e side jeg har sett nå... får ta en titt igjen da: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...