#1 Skrevet September 2, 2007 Har et litt mystisk problem på min 92 passat VR6. Har bygget om fra mindre motor men i forbindelsen med ombyggingen har jeg fått dette problemet med at jeg kan aktivere tenningen på bilen når jeg tar på lysbryteren på parklys. Uten at nøkkelen står i. Fungerer akkurat som om jeg skulle brukt nøkkelen (varsellamper blinker, sirkulasjonspumpe starter), men virker som om bilen ikke får like mye strøm når jeg bruker lysbryteren for lysene er ikke like sterk. Noen som har vært borti noe lignende? Heller selv mot jordingsfeil et eller annet sted, men hater å feilsøke på el-feil. Går det noen felles ledninger fra tenning og lysbryter som kan lage trøbbel? Bilen er tysk importert så det er ikke kjørelys på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96638 Jeg har noe av det samme som deg bare ennå værre Er dritt lei.. Vil egentlig bare levere den inn på et verksted å si "DER er bilen, HER er penger.. FIKS" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96638Jeg har noe av det samme som deg bare ennå værre Er dritt lei.. Vil egentlig bare levere den inn på et verksted å si "DER er bilen, HER er penger.. FIKS" Finn en ledning som går fra rød ledning-koblingspunkt til rød ledning med sort stripe-koblingspunkt. Den skal ikke være der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2007 hadde en sierra en gang der tenningen slo seg på når jeg slo på kupelyset. Det var ikke mye strøm, men akkurat nok til at det lyste svakt i varsellampene.feilen viste seg å være en ledning som hadde hoppet av på tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2007 Finn en ledning som går fra rød ledning-koblingspunkt til rød ledning med sort stripe-koblingspunkt. Den skal ikke være der! Hva mener du ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2008 Tar opp igjen denne tråden etter å ha feilsøkt litt idag. Som skrevet over slår jeg på tenningen på bilen når jeg tar på parklysene. Blinker og lyser i instrumentpanelet og ABS lampen, og hører det summer diverse steder. Med dimmeren til interiørlysene kan jeg "dimme" strømstyrken på tenningen. Justerer jeg ned dimmeren lyser det svakere i alle lampene i instrumentpanelet og abs lampen. Justerer jeg dimmeren helt ned er tenningen helt av og motsatt når jeg dimmer opp. Bruker jeg nøkkeltenningen er ikke tingene helt som de skal heller. Når jeg tar på tenningen med nøkkelen får jeg bakgrunnslys i dashbordet og grønt lys på lysbryteren. Dette skal ikke skje. Skal ikke komme noen lys på før lysbryteren er på. Samtidig kan det virke som om lysbryteren ikke aktiverer alle funksjonene som når jeg bruker nøkkelen i tenningsbryteren. Ved å bruke nøkkelen starter den elektriske vannpumpen og jeg kan justere trinnene på kupéviften. De to tingene blir ikke aktivert ved bruk av lysbryteren. Har prøvd å bytte lysbryter med dimmer, men det hjalp ikke. Var heller ikke noen forandring da jeg tok ut kontakten til tenningsbryteren, så da kan de to tingene utelukkes. Kan også legge til at bremselysene mine er helt fraværende. Har alle andre lys. Pærer er OK, har også gått over kontakter på abs pumpen. Mistenker at de fraværende bremselysene henger sammen med tenningsfeilen. Hva er det lysbryter og tenning har til felles (tysk importert bil, altså ikke automatiske kjørelys), og hvorfor kan jeg dimme strømstyrken på tenningen? Blir helt gal av slike feil som jeg ikke klarer å finne frem til Noen som klarer å gruble seg frem til hva som kan være gale? Skal få lagt ut et videoklipp i morgen som viser alt jeg prøver å forklare her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2008 Har fått laget en video av problemet mitt: Er dimmeren som lager hele feilen. Tok en annen lysbryter og plykket ut hele dimmehjulet. Da er alt som det skal! Ledningene som er koblet til dimmeren er GRÅ og GRÅ/BLÅ. Klarer ikke å følge de lenger enn til kontakten i sikringsboksen så lurte på om det er noen her som har tilgang til koblingsskjema til disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2008 Grå/Blå er instrumentlys på alle VAG. Sjekk at denne ikke er koblet feil bak bilradioen, kanskje den er koblet til tenningsstrøm av en eller annen grunn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2008 Grå/Blå er instrumentlys på alle VAG. Sjekk at denne ikke er koblet feil bak bilradioen, kanskje den er koblet til tenningsstrøm av en eller annen grunn? Jammen meg var det ikke endel jallakoblinger bak stereoen! Men, er ganske blank på elektronik så er ikke helt sikker på hva som er koblet sammen med hva her. Legger ved et bilde. Kanksje det er noen som ser med en gang hva som er feil. Kontakten midt i bildet er ISO kontakten til stereoen. Kontakten jeg holder i hånden til venstre er jeg ikke sikker på hva går til. Alt annet i midtkonsollen fungerer. Feilen på bremselysene er også funnet. Kontakten på bremselysbryteren var ikke koblet skikkelig til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...