#26 Skrevet November 26, 2010 Jeg merket heller ikke noe på bilen før jeg byttet. Jeg byttet fordi jeg vet at noen 1.9TDI'er stopper helt når de får denne feilen. Jeg ønsker ikke driftsstans, derfor føre var:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 18, 2011 Låner denne tråden litt da jeg har en kompis som plages med sin Passat 2.5TDi.. Han har vært ute på reise nå, og da han kom tilbake ville ikke bilen gå som den skulle plutselig. Motoren starter og går som den skal, altså ingen startproblemer, men det virker for at bilen går i nødmodus hele tiden. Eneste feilkoden som er registrert er denne G80 sensoren, og da vi målte den i gårkveld var motstanden på ca 3kohm. Dette er vel å tolke som mer eller mindre brudd. Det rare er at bilen går inn og ut av nødmodus av seg selv. Da jeg prøvde den gikk den i nødmodus flere ganger, men hvis jeg slapp gassen og lot bilen "roe seg ned" kunne jeg gi på som normalt igjen etterpå. Da går den som normalt ei stund, før den så slutter å dra igjen. Kjørte også en runde der LMMen var koblet fra, og da gikk den like bra/dårlig hele turen..Da fikk jeg derimot feil både på ABS og girkasse..men det kom bort da jeg koblet LMMen tilbake.. Kan denne sensoren lage dette krøllet? Eller er det trolig at det er noe mer her som jeg ikke finner..? Sjekka både LMMen og N75, men kan ikke se at de har noen form for feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 6, 2012 Fikk opp denne feilkoden selv i kveld. Bilen går som normalt, både på tomgang og ved alle turtall - med og uten pådrag, så jeg lurer på hvor alvorlig denne feilen egentlig er? Er det akutt behov for å bytte eller kan man vente til et mer passende tidspunkt? (Må bytte begge luftbelgene foran nå, så det passet litt dårlig å få opp denne feilkoden...hehe) Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 6, 2012 Et lite tips til de som tenker å kjøpe brukt: Når slike dyser har ligget i friluft i noen timer så starter korrosjonsprosessen i de små hullene, og etter få døgn blir dysene vesentlig endret. Har snakket med en spesialist som mente at dysa blir ødelagt etter et døgn. Så når man kjøper fra folk som har hatt dem liggende i friluft et par uker eller år så er de ikke like fine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 7, 2012 Jeg fikk også bare feilkode på min, men valgte å bytte den. Jeg har lest at på f.eks 1.9TDI så stopper motoren når denne var gåen. Jeg var redd for stopp langs veien Så haster egentlig ikke veldig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 7, 2012 Tror ikke det er en kjempekritisk feil akkurat, men den er såpass enkel å skifte (var i allefall det på 2.5TDien på Passaten jeg skifta på) at vi valgte å gjøre det allikevel. Feilen på den viste seg forøvrig å være gåen membran på aktuatoren til turboen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 9, 2012 Får opp samme feil selv, men merker ingen symptomer på bilen. Jeg får opp "intermittent", og det tyder på at bruddet kommer og går? Til dere som har byttet, merket dere noen forskjell etterpå? 1 Fault Found: 00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 10, 2012 Nei, men feilen på VAGCOM forsvant, men det var for 5 år siden, da jeg startet tråden... Gått bra siden når det gjelder akkurat det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 10, 2012 Samma her.. Feilen kommer bort, men utgjør ingen forskjell på bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 13, 2012 For sikkehetsskyld, det er en av dysene som har denne sensoren? Noen som vet hvordan den fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 13, 2012 For sikkehetsskyld, det er en av dysene som har denne sensoren? Noen som vet hvordan den fungerer? Jepp, den som er litt lenger og har en ledning inn Den måler løftet (høyde og tid) på nålen inni dysa sånn at hjernen får input på faktisk mengde diesel injisert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 26, 2012 Hei igjen...da har jeg fått litt trøbbel, men uten å ha tilgang til vagcom her i Trondheim så lurer jeg på følgende: Kan denne feile akutt og dermed medføre at man ikke får start? Bilen gikk som ei klokke fra Stavanger til Trondheim i helga, men lille julaften ville den ikke starte. Får ikke trykk på dysene når jeg prøver å lufte de (både en og en, og flere samtidig). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Desember 26, 2012 Nei, hjernen har backupløsning hvis sensoren ryker så vil fortsatt starte. Skal ikke se bort i fra at du har havnet oppi en av standardfeilene på 2.5TDI V6: pumpehavari 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Desember 27, 2012 Nei, hjernen har backupløsning hvis sensoren ryker så vil fortsatt starte. Skal ikke se bort i fra at du har havnet oppi en av standardfeilene på 2.5TDI V6: pumpehavari Du hadde desverre rett der Petter.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...