#1 Skrevet September 3, 2007 Hei alle sammen! Har hatt litt trøbbel med min Audi A4 1,9 TDI etter at den har vært på verksted. For to uker siden skulle et verksted bytte registerrem, starter og vannpumpe. Dette skulle de gjøre for 7200 kr. Noe jeg syntes var billig. Selve jobben regnet jeg som forholdsvis enkel. Etter et par dager fikk jeg den tilbake. Da var det en merkelig lyd i motoren på tomgang, som jeg ikke hadde hørt før, samtidig som det var utrolig dårlig drag i den. Deretter leverte jeg den tilbake, register remmen sto riktig, men de fant ut dat den rare lyden kom av at disel-pumpe eller lignende var feil stillt. Dette rettet de da opp, og jeg hentet den kostnadsfritt ett par dager etter, på fredag. Så dro jeg til fjellet, lyden var mer eller mindre borte. Men bilen gikk like dårlig, ikke noe drag i hele tatt. På vei hjem fra fjellet, søndag, to dager etter at jeg hentet den på verkstedet stopper bilen. Drivhjulet for remmene forran på bilen løsner i nododden, 2,5 timer hjemmefra. Falken henter bilen og sånn er det: bh : . Før jeg byttet registerremmen osv, har bilen gått som en kule, aldri noe problem, men etterpå går den utrolig dårlig, pluss alle de småtingene som har skjedd da. Lurer nå på hva jeg skal gjøre videre, både ovenfor bilverkstedet som jeg mener har det fulle ansvaret for stoppen, og om jeg burde få et annet verksted til å sjekke over bilen. Er det noen som har noen teorier på hvordor den kan gå så dårlig? Og på et bra Audi verksted i nærheten av Fredrikstad som har gode priser? Håper på raske svar da jeg tenkte å ringe verkstedet snart:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2007 Hei Utrolig kjedelig når slikt skjer. Er du NAF-medlem, kontakt dem, det er nettopp nå du har bruk for dem. De har jurister som kan gi deg råd. Ut fra det du forteller, høres det overveiende sannsynlig ut at verkstedbesøket er direkte årsakt til problemene dine. Kontakt verkstedet som har reparert (ødelagt?) bilen, og hør hva de sier. De bør få sjansen til å ordne opp etter seg før du setter det bort til andre. Går du til andre, kan du miste retten til en evt. erstatning/kompensasjon helt eler delvis. Kan ikke si noe sikkert om hvorfor bilen går så dårlig, men om reimhjulene har løsnet, så kan det jo høres ut som om du har feilen der. Får håpe det ikke ble noen skade av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2007 Jeg kan ikke bidra mye til å finne feilen, men vil bare støtte oppunder det Morten sier om at verkstedet må få anledning til å rette feilen. Jeg vet at dersom det hadde vært en forsikringssak, hadde verkstedet hatt rett til å få inn bilen for å forsøke å fikse den, og dette er vel omtrent det samme. Klarer de det ikke, kan du gå til andre, og du har da en bedre sak om det skulle bli noe uoverenstemmelser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2007 Hei, kontaktet verkstedet. Siden Notodden ligger så langt fra Fredrikstad var det ikke en enkel sak å få bilen tilbake til riktig verksted. Det forsto de, og verkstedregningen kunne jeg bare sende til de. Så det var jo greit. Kan det være årsaken til at den går dårlig? Hvilke andre faktorer er de innom ved starter og registerreim bytte som gjør at den går dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2007 Det første som slo meg var timing av dieselpumpe, men den har de allerede fikset. (eller har de det..? ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2007 Det første som slo meg var timing av dieselpumpe, men den har de allerede fikset. (eller har de det..? ) Nettopp, har de virkelig fått justert den riktig, jeg hadde en liten diskusjon med en Caravelle diesel, var på Dahles i Sarpsborg, fikk bilen min tilbake og den gikk som dass, ikke at dem er sportsbiler fra før av, men når ting går fra trege til ikke noe ja da lurer man jo litt, han mekanikeren gikk med på å se på timingen igjen, og jaggu meg så stod den feil alikevel. Alle kan gjøre en feil, vi er ikke roboter, så det tok jeg bare med ett smil, og forøvrig så syns jeg Dahles i Sarpsborg har god service. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2007 Hei! Nå har jeg fått tilbake bilen, og nå går den som en kule.. De sa det var gjort noe feil med en eller annen justering... Så da var det litt flaks i uflaks. En stor takk til Notodden Bilservice AS som gjorde en super jobb og hadde super service.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...