Xenon som ryker gang på gang!

Anbefalte innlegg

Bestilte 2 H7 xenonkit for rundt 10 mnd siden fra dioder.no av typen CEBT.

Hadde dem først på en A4 B5 97mod. og dette funket bare fint i 4-5 mnd.

Men derimot nå, på en A4 2004mod. (ikke original xenon) så ryker det ballaster hele tiden: mad : Har vel røket 2-3 pærer og 6 ballaster! Dette bare siden i mai. På det verste røk en ballast dagen etter den var flunkende ny og ubrukt..

 

Noen som har peiling på hvorfor dette skjer og hva det kan være? Nå er det jo snart vinter, så kjekt med lys liksom...

 

Veldig takknemlig for svar!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kosta vel 2900,- per kit tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,dette høres rart ut! : klø :

Plasserer du ballastene så de ikke ligger og slår etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har festet ballastene ordentlig på de brakettene som følger med, ingen av dem som er ligger løst eller ligger å slår.

 

Kom til å tenke på e ting, lysene flimrer veldig hvis jeg kun har på automatiske kjørelys, men når jeg skrur på nærlys på bryteren flimrer det ikke. Derfor er jeg veldig påpasselig med å vri lysbryteren før jeg skrur på tenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper feilen er at du har kjørelys på den orginalt.

Dette knekker ballster fort.

Hvis du måler spenningen inn på trofen regner jeg med du har rundt 9v og ikke 12v som du burde ha.

Kan koble ut kjørelys motstanden og problemet løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at som sagt spenningen er mye lavere når du ikke skrur på lysene. Jeg måtte hvertfall skru på mine lys hver gang når jeg hadde a4en min. Hvis ikke så blaffret de bare. Så det kan være dette som tar knekken på de. At de ikke får nok spenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har festet ballastene ordentlig på de brakettene som følger med, ingen av dem som er ligger løst eller ligger å slår.

 

Kom til å tenke på e ting, lysene flimrer veldig hvis jeg kun har på automatiske kjørelys, men når jeg skrur på nærlys på bryteren flimrer det ikke. Derfor er jeg veldig påpasselig med å vri lysbryteren før jeg skrur på tenning.

 

Jepp,den flimringen kommer av at når du kun får automatisk kjørelys får ikke ballastene nok spenning så de klarer og tenne gassen i pærene skikkelig,derfor semekker jeg alltid bryteren min opp ett hakk til parklys når jeg skal starte bilen,deretter setter jeg den på nærlys. ;)

 

Sparer tenner/ballaster og pærer MYE på dette. ;)

Men du får vell dekket ballaster og pærer i fra dioder.no? Er vell garanti på settene? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper feilen er at du har kjørelys på den orginalt.

Dette knekker ballster fort.

Hvis du måler spenningen inn på trofen regner jeg med du har rundt 9v og ikke 12v som du burde ha.

Kan koble ut kjørelys motstanden og problemet løst.

 

Låner tråden litt jeg. nesten samme problem, men ikke ødelagt noe enda.

Jeg oppdaget også dette Christian, med lavere "kjørelysspenning", hvordan kobler jeg ut motstanden? eller lettere sagt, hvor finner jeg den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som flere har nevnt tipper jeg at problemet ditt er dårlig/ujevt spenning til ballasten.

Det er flere måter å løse problemet på.

 

En løsning;

La ballasten få spenningen fra et rele.

Releet får +12v fra batteriet (eller en annen stabil +12v kilde).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg. nesten samme problem, men ikke ødelagt noe enda.

Jeg oppdaget også dette Christian, med lavere "kjørelysspenning", hvordan kobler jeg ut motstanden? eller lettere sagt, hvor finner jeg den?

 

Dette funker på passat hvertfall

 

f you want to run the HIDs as DRLs you need to bypass the cars "Series Resistance Wiring". To do this you will need to do is remove the passenger side "A" pillar kick panel. It's held on by a phillips screw under a small circular plastic cover at the bottom and a clip at the top. Gently pry off the circular cover with a flat bladed screwdriver for access to the screw. After removing the kick panel you will notice a wiring harness with 5 to 8 plugs plugged in to the panel. What you need to do is disconnect the Light Pink connector at the bottom, it should have only two wires going into it a yellow/brown and a white/yellow. Then make a small "U" shaped jumper out of some copper wire. I used a scrap piece of the solid core cable that's used in walls for carrying the standard 220V AC. Plug this jumper into the light pink plug to connect the two wires. After confirming that the DRLs now work as expected, tape up this connection well and zip-tie the loose plug to the other wires down there to prevent any rattling. Reinstall the cover and your done.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja riktig Tom-Are, jeg har alltid vært påpasselig på å vri bryteren på parklys før jeg har slått på tenningen. Men den siste ballasten som røk bare etter en dag var en som sto i et langlys og dem kan jo ikke flimre. Så jeg lurer på hva det kan være som er feil, eller at jeg bare er maks uheldig: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette funker på passat hvertfall

 

Jeg har bare en rød kontakt der nede, det er alt.. Forskjell på A4 og passat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.