Symptomer på dårlig servo pumpe?

Anbefalte innlegg

Lurer på om servo pumpen min begynner og bli dårlig, håper ikke det, men det virke som ratte har blitt noe hardere men er lissom ikke helt sikker for det er ikke noe drastisk, kan det virke sånn fordi jeg akkurat har satt på senkesett og ikke har gjor 4 hjuls kontroll enda: klø :

eller er det pumpen som kanskje begynner og bli dårlig?

koster slik pumpe og evt bytte på verksted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Pumpa koster rundt 3000kr hos møller.

Lønner seg og kjøpe den hos nbs.Jobben hos møller kommer på 5400kr i mitt tilfelle.Da med pumpe fra dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, ikke så iløle som jeg trodde.

Men visst det er feil på den, vil dette vises i Vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører du noen ulyder da? F.eks ved fullt rattutslag eller fra side til side?

Kan bli litt tyngre å vri på rattet etter senking før det er justert inn riktig, særlig med brede dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører du noen ulyder da? F.eks ved fullt rattutslag eller fra side til side?

Kan bli litt tyngre å vri på rattet etter senking før det er justert inn riktig, særlig med brede dekk.

Det er ulyd ved fult ratt utslag, men det skal vel være normalt siden pumpen for ekstra stor belastning..

ingen ulyd når jeg vrir på rattet fra side til side..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved fullt rattutslag kan du høre servoen jobber. Dette kan fort variere fra bil til bil, slik at noen biler ikke bråker fullt så mye som andre etc.

Hvis servopumpa har tatt kvelden, så skal du merke det ganske bra på styringa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mens vises evt feil i vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ulyd ved fult ratt utslag, men det skal vel være normalt siden pumpen for ekstra stor belastning..

ingen ulyd når jeg vrir på rattet fra side til side..

Er forskjell på arbeidslyd og ulyd:) Du merker som sagt ovenfor her ganske stor forskjell om pumpa ikke fungerer lenger. Mitt tips er å få tatt firehjulskontroll hvis det ble litt tyngre å vri på rattet etter senking.

Dette bør/skal du jo gjøre uansett..

Kommer vel ikke opp på feillager såfremt det ikke er en elektromekanisk pumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg drog ut pumpa mi i dag.Og den var det ganske god slark i inn og ut.Og startet bilen uten pumpa var ulyden vekk.Du merker fort om det er pumpa som er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg drog ut pumpa mi i dag.Og den var det ganske god slark i inn og ut.Og startet bilen uten pumpa var ulyden vekk.Du merker fort om det er pumpa som er gåen.

Hadde du konstant ulyd eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ulte og skreik noe fælt..

OK, det gjør ikke min da. Tror ikke det er noe galt med min alikevel " bank Bank"

It`s just all in my mind : klø :..........håper jeg..............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.