#1 Skrevet September 4, 2007 Jeg monterte et Supersport gewinde på Mk3`en til broren min for en mnd siden. Alt bra så langt. Men så fant vi ut at når vi målte gjengene bak og sørget for at den var skrudd ned like mange cn på hver side så ble bilen skjev. Det skiller 2 cm fra høyre til venstre side. Resultatet er da at jeg har måttet skru opp gewinden 2cm mer på venstre siden for at den skal bli lik. Jeg var borte i det samme på min gamle MK2. der måtte jeg også måle i hjulbuene for å få det riktig, om jeg målte på selve fjærbeinet og tok like mange cm på hver side så ble bilen skjev. Noen som har vært borte i dette og har en forklaring? Ingen av bilene har vært skadet eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2007 Skal jo meget lite skjevhet i bakken til før det blir rot ? Har altid bare målt på demper jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2007 Skal jo meget lite skjevhet i bakken til før det blir rot ? Har altid bare målt på demper jeg. Vi har målt på veldig mange forskjellige underlag og resultatet er det samme, 2 cm forskjell på høyre og venstre side. Dessuten så måler vi fra senter på felgen og opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 4, 2007 har supersport liggende jeg og.. der justerte jeg bare etter gjengene.. brukte skyvelære.. blei helt rett det.. fler gjenger på den ene siden enn den andre? prøv og mål fra der demperen er festet i bunn og opp til mutteren som holder fjøra oppe og dere har vel sjekket at alle foringer er i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2007 har supersport liggende jeg og.. der justerte jeg bare etter gjengene.. brukte skyvelære.. blei helt rett det.. fler gjenger på den ene siden enn den andre? prøv og mål fra der demperen er festet i bunn og opp til mutteren som holder fjøra oppe og dere har vel sjekket at alle foringer er i orden? Jeg har målt fra der demperen er festet i bunn og opp til den øverste justeringsringen. Foringer osv skal være iorden ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 4, 2007 Kan ha med vektfordeling å gjøre, eller skjev bakaksel? Har samme på min Polo G40 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 4, 2007 Kan ha med vektfordeling å gjøre, eller skjev bakaksel? Har samme på min Polo G40 Bilen skal ikke ha vært borte i noe som gjør at den skal ha fått skjev bakaksel. Den er skadefri. har det noe å si at man må justere 2cm mer på ene siden enn andre siden man komprimerer fjæra litt mer på ene siden enn andre? Eller tar hjelpefjæra unna dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...