#1 Skrevet September 4, 2007 (endret) Bilen det gjelder er en 92 Audi 80 2,3 q sedan. Etter å ha blitt høy på bensin i går i et forsøk på å få ut bensinpumpen fra tanken må jeg spørre om hjelp. Jeg leste en plass her at man måtte vri med klokken og dra opp. Jeg har fått den løs, men den vil liksom ikke opp. Hvordan henger den fast nedi der egentlig. Er jo så trangt at det er jo ikke sjangs å se hva som skjer når jeg har hånden nedi og lirker. Tør ikke bruke så mye makt når jeg ikke er sikker på hva som holder igjen heller. Noen som har noen tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2007 Bilen det gjelder er en 92 Audi 80 2,3 q sedan. Etter å ha blitt høy på bensin i går i et forsøk på å få ut bensinpumpen fra tanken må jeg spørre om hjelp. Jeg leste en plass her at man måtte vri med klokken og dra opp. Jeg har fått den løs, men den vil liksom ikke opp. Hvordan henger den fast nedi der egentlig. Er jo så trangt at det er jo ikke sjangs å se hva som skjer når jeg har hånden nedi og lirker. Tør ikke bruke så mye makt når jeg ikke er sikker på hva som holder igjen heller. Noen som har noen tips ? Hehe, Hei, Har gjort dette noen ganger, og hvis du har fått løs bensinpumpen skal det ikke være noe problem. Det kan hende flotøren din som krangler litt, men kan du ikke bare ta en lommelykt (eller Fyrstikk? ) og se etter? Det er som regel den som krangler litt. Det er hvertfall mitt tips, og håper det løser seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2007 Må jeg demontere flotøren? Bensinpumpen sitter jo i en plast greie. Skal bensinpumpen utav denne eller følger den med opp? Så er det jo div rør som gjør det enda vanskeligere å komme til. Det som er montert i toppen på pumpen med en 17mm kobling, må den av før jeg får den ut? Takk for svar Forresten, noen som vet om en rimelig måte å skaffe en ny på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 4, 2007 Tatt et bilde av hvordan det ser ut nå. Jeg har fått løs 2 fra 1 men 2 som bensinpumpen henger i vil ikke videre opp. Er det sånn at pumpen skal taes ut av to ved klipsene 3? På forhånd takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2007 Jeg klarte tilslutt å få lirket pumpen utav. Kun selve pumpen som skal opp har jeg lært nå hvertfall.. Ikke noen veldig hyggelig jobb! Så var det bensinfilter da.. Hvordan skal det komme ned da? Ser såvidt en liten umbraco lignende greie oppi der og i følge katalogen er det en mutter på andre siden, men jeg har ikke sjangs å komme til med det verktøyet jeg har.. Men er det meningen at tanken skal ned eller. Noen som har gjort dette før?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2007 Noen ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2007 Noen ?? Hei igjen, Det var bra du fant ut at flotøren måtte av ja Den varianten som du sitter med der har jeg aldri vært borti på en B4 før, men nesten likt som på S4'en min. Jeg lagde meg noen fastnøkler som jeg bøyde til, og løsnet den fremdelen du ser, og så kunne jeg rett og slett ta ned filteret for å skru av på baksiden. Her er en link til instruksjon på S4 2.7 Bi, men ser nesten likt ut : http://forums.audiworld.com/s4/msgs/722730.phtml Regner med at det er slik det må gjøres... Kan jo hende det er noen andre som har noen andre ideèr? Good luck 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2007 Takk for hjelp og svar Den linken var veldig god hjelp. Men jeg så denne linken litt nedenfor på samme side http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1276916.phtml . Fant ut jeg skulle prøve den først og det gikk faktisk ganske greit. Viktigste er at man har en skikkelig tang som man får fatt på filteret. Men jeg pøste hvertfall på med wd40 og klarte å trekke det ned. Det gamle filteret var blytungt og nesten helt tett i forhold til det nye. Ikke rart jeg fikk motorstopp. Mistenker at filteret aldri har vært byttet før. Nå er bilen gått 219k Hvertfall kjekt når ting er på stell og går som det skal igjen Ble litt mer respons fra motoren og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 25, 2009 Drar opp en urgammel tråd, slik at de som bruker søkefunksjonen (som jeg gjorde) finner et enda mer utfyllende svar: I 3 på bildet er det to klips som griper om toppen på pumpa. Disse er det bare å vippe til sida og dra pumpa rett opp. Dermed kan man måle tida det tar å få ut pumpa i minutter:). Jeg brukte lenger tid på å drenere (den stappfulle) tanken enn jeg brukte på å få ut pumpa. Det er en fordel med tynn arm/små hender (kanskje best å delegere jobben til eventuell kvinnelig kjæreste/barn om man har:D)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...