#1 Skrevet September 4, 2007 Noen som har peiling på hvordan det skal monteres? Det er en Enforcer fjernstyring kjøpt hos bilradiospesialisten i bergen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2007 Du har sentrallås frå før? Har sjøl lyst på dette, veit at BilXtra har et sett.... Ingen som veit korleis det skal koblast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2007 Kunne også godt tenkt meg fjernstyring... Håper på noen svar her da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2007 Har ikke alle 3B passater fjernstyrt sentrallås & alarm standard? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2007 Har ikke alle 3B passater fjernstyrt sentrallås & alarm standard? nei det har de ikke:( jeg er en av de som mangler, derfor vurderer jeg også å ettermontere. så jeg håper også på noen svar her:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2007 Ja, mangler her også... Bilxtra har en du kan ettermontere til 1000 kr, som ej lurer på å kjøpe... Møller meinte på det ville bli dyrt å ettermonter originalt, veldi dyrt:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2007 Etter mye tenking og prøving fant jeg endelig ut av det! Glemte å ta bilder i kampens hete, men skal se om jeg får tatt noen i løpet av helgen. Legger de ut her om det er innteresse for det? (Med forklaring) Litt lettere å forklare til bilde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2007 Ja, det må du berre gjer:tilber: Masse arbeid da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2007 Ja, det må du berre gjer:tilber: Masse arbeid da eller? Det er relativt enkelt når man vet hvordan man skal gjøre det! Skal se om jeg får lagt inn bilder og beskrivelse i morgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 16, 2008 Bumper denne da jeg skal til å montere fjernstyring på min 99 Passat. Har kjøpt et sett (FKRMC02) hos streetdesign.no fra FK Automotive. Må innrømme at jeg ikke skjønte mest da jeg fikk se koblingsskjema som lå i pakken. Er det noen som har montert et slik sett og kan hjelpe hvor og hvordan det monteres? Yngve: Har du fremdeles bildene fra da du monterte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 30, 2008 Lurer på det samme som han over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 31, 2008 bumper denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 6, 2008 Jeg vet tråden er utdatert, men hvis noen skulle finne på å søke etter et svar på samme spørsmål... Når jeg innstallerte et lignende sett i en passat leste jeg at åpne (eller var det lukke?) ledningen "may require double pulse". Visste ikke hva det var, men jeg tok av dørtrekket for å måle litt på ledningene som kom ut av sentrallåsbryteren som sitter i bryterpanelet der. Fant ut at jeg fikk låst (eller var det låst opp?!) ved å gi en av ledningene under negativ strøm, altså hvis jeg jordet en ledning. Fant ikke tilsvarende funksjon for å låse opp (..?!) så jeg åpnet hele sulamitten (bryterpanelet) og fant et punkt på kretskortet hvor bryteren traff når man låste, så loddet jeg bare ledningen som gir -12v (jord) rett på kortet, fungerer ypperlig den dag i dag! Husk å bruke en prøvelampe eller noe for å teste funksjonen FØR du lodder fast noe som helst. Det er viktig å sette fjernstyringsboksen til å gi jord ved låse-signal! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 13, 2009 Støtter denne enheten komfortlukking av vinduer og takluke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 13, 2009 Jeg og en kompis kjøpte fra rclick.co.uk. Så lenge du kobler RIKTIG så er det ikke noe problem. Jeg koblet feil, og der røyk vaakumpumpen. Tipset er å se NØYE gjennom tegningene, forstå logikken før du kobler, så går det helt fint. Om dere søker litt på A4 B5 seksjonen på bilforumet.no, så hadde vi en ganske lang og utfyllende tråd med gode tegninger og tips der inne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 13, 2009 DENNE tråden? jeg som laga 2 av guidene der til a4 b5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 1, 2010 Bump.. har nett kjøpt samme sette selv.. men får ikke til å låse bilen.. bare låse opp Noen som husker hva de gjor for å få det til å virke ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 1, 2010 Bumper denne da jeg skal til å montere fjernstyring på min 99 Passat. Har kjøpt et sett (FKRMC02) hos streetdesign.no fra FK Automotive. Må innrømme at jeg ikke skjønte mest da jeg fikk se koblingsskjema som lå i pakken. Er det noen som har montert et slik sett og kan hjelpe hvor og hvordan det monteres? Yngve: Har du fremdeles bildene fra da du monterte? Samme problem her.. Noen som vet/husker hvordan de gjorde det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 23, 2010 Er det noen som husker fagene til en passat, sliter med det samme her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 24, 2010 Ja, mangler her også... Bilxtra har en du kan ettermontere til 1000 kr, som ej lurer på å kjøpe... Møller meinte på det ville bli dyrt å ettermonter originalt, veldi dyrt:S Tror ikke det er så dyrt hvis man gjør det selv. Jeg hadde tenkt å ettermontere fjernstyrt på min gamle A4 B5. Er en forutsettning at den har sentrållås fra før.. Det er vel ikke så forskjellig på en passat Mener å huske at det som måtte byttes var: * sentrallåspumpen som sitter i bagasjerommet, man trenger en med mulighet for tilkobling til egen antenne. *ny antenne for mottak fra nøkkelen *fjernstyrt nøkkel med uslipt emne *startsperrekapselen flytter man over fra en gammel nøkkel Det selges en del sånne sentrallåspumper på ebay, ref. noe alla denne: (denne er sikkert feil men ment som illustrasjon) http://viewitem.eim.ebay.no/VW_Passat__3A5_ZV_Pumpe_Zentralverriegelung_1H0962257E/180376253413/item Det er sikkert noen inne på forumet som kan mer om dette enn meg, men det er mulig å få dette ti orginalt: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 24, 2010 hpstuff.no har endel fjernstyrtbokser, har selv montert en på min a4 b5... så gikk jeg inn hit: https://www.directwholesale.net/diagrams/diagrams.asp?link=DW fant infoen jeg trengte... på en passat 98-99 så kobler du deg inn på disse ledningene: POWER LOCK RED/GREEN (TYPE B) INSIDE DRIVERS DOOR POWER UNLOCK RED/BLUE (TYPE B) (Requires Double Pulse) INSIDE DRIVERS DOOR Skal du ha blinkelysene til å blinke når du låser opp å igjen må du koble deg inn på noen andre ledninger som mest sannsynlig ligger bak kickpanelet(dekslet ved panseråpneren), så må du bare måle deg fram med multimeter.. på b5'en er det en lysebrun plugg med Svart/grønn og en Svart/hvit ledning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...