Coca cola som rensing av crome lister?

Anbefalte innlegg

Hadde planer om å få listene som ligger over fangeren på 90'n strøkene.

Så så jeg på discovery for litt siden at man la crome ting i bad av cola? er dette virkelig mulig.

noen som evt har prøvd? Kanskje dump spørsmål, men så bare så genialt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk heller autosol du.. Selges på bensinstasjonene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, var vell ikke akkurat planen og kjøpe inn 150 liter cola for å prøve.. men var litt int.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk autosol på Krom, det er slipepartikler i den som gjør krom matt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett et annet program der de brukte sølvpapir og cola til å fikse crome... vanlig aluminiumsfolie dynket med cola også gnikke i vei... ble SYKT blankt ihvertfall... Hvorfor vet jeg ikke, men funket supert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.. Mythbusters har tatt saken, og kunne bekrefte at det iallefall ikke var noe dårligt alternativ å bruke Cola-brus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det beste man kan bruke da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cola innerholder enzymer som gjør at stålet/crome blir blankt. Jeg ville brukt en lin-klut og cola bare. Er kjett hvis sølvpapiret lager riper=P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for cola..... been there done that på mopeden min, men ikke sølvpapir eller skaprgjenstand, dynk listene i cola, halvtime ellerno, ta opp tørk av, ikke vask med en gang!!

Kjøp billig cola, lidl eller lignende!!

offtopic: mister du en tann, putt den i en glass cola over natta, borte vekk :D:D:D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det klart beste du bruker er stålglans. Dette er et produkt alle Statoil bruker på alle stålflater bak diskene, og noe jeg har brukt på krom med fantastisk resultat. Ingen fettflekker eller produktrester, bare skinnende krom :)

Er usikker på hvor vanlige dødelige kjøper dette, da Statoil mottar dette fra hovedkontoret. Men er du veldig int. kan du pm meg så fikser jeg noe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva enn du gjør ikke bruk autosol. blir endel riper av det altså

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.