#1 Skrevet September 4, 2007 Jeg har tittet litt på youtube og ble litt inspirert av å lage en såkalt akselerasjonsvideo av bilen min. Resultatet i sekunder er jeg litt usikker på.... Litt dårlig start var det også. Men oppe i hodet mitt anslår jeg effektiv tid hvis alt hadde stemt, til rundt 8 sek. Her kan dere se videoen: VW Touran 2.0TDI 204HK/410NM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2007 Hadde vært litt klarere om filmen faktisk begynte på 0 km/t da:) Men det var morsom film, og bilen så ut til å gå bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2007 Hadde vært litt klarere om filmen faktisk begynte på 0 km/t da:) Men det var morsom film, og bilen så ut til å gå bra! Joa.. sant som du sier. Men det ble filmet med ett mobilkamera og jeg ventet lenge for å få en passe luke til å komme meg ut på veien. Derfor så ble det ikke 100%. Kjørte ut fra en busslomme, og hadde litt problemer med å få bilen til å spinne minst mulig. Mulig jeg kunne tynet litt mer ut av resultatet, men alikevel anslår jeg tiden til litt i underkant av 8 sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2007 Jeg tok en test til i dag mens jeg filmet. (legger ut senere i dag) Til jeg hadde 100 på spedometeret så gikk det ganske nøyaktig 7 sek. Men så ligger det vel litt missvisning også i bildet... Men godt under 8 sek. tror jeg så absolutt på. Slett ikke værst for en bil i den størrelsen. 204HK'er er jo ikke akkurat voldsomt mye i dag. Vertfall ikke i en bil med denne størrelsen. Men det som imponerer meg mer enn selve akselerasjonen er mellomakselerasjonene. Der skal man ha en rimelig heftig bil for å holde følge. Men som sagt... videoen blir lagt ut senere i dag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2007 Her kan dere se den nyeste videoen. VW Touran 2.0TDI 170HK med chip. (204HK/410NM) Jeg fikk startet kameraet presis da jeg startet. Prøvde flere ganger. På den måten er det litt lettere å få ett inntrykk av hva tiden blir sån ca. Men 100% ble det nok ikke .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2007 Kjapp dieselbørse det der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2007 Damit, gikk unna jo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2007 Joa... Den går bra den Men hadde vert kult hvis flere her inne la ut noen slike videoer. Er nok mange her inne som har mer å "skryte" av enn det jeg har... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2007 ka er gjort får å få 204hk? er det bremset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2007 ka er gjort får å få 204hk? er det bremset? Nå skal jeg være forsiktig med å yre ut av meg mer enn jeg har greie på.... Men det eneste som er gjort effektmessig med bilen er chipping. Er jo 170HK'er orginalt og den ble chippet til 204HK/410NM. i følge TS Racing. Om det er 204HK'er på hjulene vet jeg ikke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 5, 2007 Joa... Den går bra den Men hadde vert kult hvis flere her inne la ut noen slike videoer. Er nok mange her inne som har mer å "skryte" av enn det jeg har... hehe Eller kanskje tvert imot...he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 5, 2007 Tror nok ikke jeg har den bilen med mest effekt her i forumet nei.... Mange med GT her bla. som har 170HK'er orginalt som i praksis kanskje går like bra som min grunnet lavere vekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 5, 2007 Tror nok ikke jeg har den bilen med mest effekt her i forumet nei.... Mange med GT her bla. som har 170HK'er orginalt som i praksis kanskje går like bra som min grunnet lavere vekt. Nei, sant nok. Alikevel kan det nok hende mange må se seg frakjørt av dieselbilen din likevel grunnet dreiemoment og kjapp girkasse. Iallefall sånn akselrasjonsmessig. Tror f.eks min skulle slite med å henge på tross moderat trimming. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 5, 2007 Girkassen må nok ta sin del av æren ja... Problemet er at det bare spinner i begynnelsen. Så mye tid går tapt akkuat der, da antispinn slår inn og bremser farten litt. Er vel kanskje snakk om ett halvt sekund eller noe. Vanskelig å finne en perfekt start. Akkurat dette er enklere med en manuell tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 5, 2007 Er bare mektig imponert over hvor kjapt DSG-kassen girer........prøvde Golf Plus`en til muttern igår å ble nesten litt misunnelig. Neste bil skal iallfall ha DSG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 5, 2007 Er bare mektig imponert over hvor kjapt DSG-kassen girer........prøvde Golf Plus`en til muttern igår å ble nesten litt misunnelig. Neste bil skal iallfall ha DSG Ja... DSG-kassen til VW er noe helt for seg selv. Jeg kjørte for første gang en Touran med DSG i jobben for ca. 2 år siden. Etter 5 mil så var jeg overbevist. Bare dette er grunn nok for meg og holde seg til VW... og kanskje Audi. I testene jeg har gjort i disse videoene har jeg bare latt bilen stå i "D" (Drive). Alternativt kunne jeg utforsket litt og prøvd en test i programmet "S" (Sport). Jeg har også multi tip. ratt hvor jeg også kan gire manuelt fra rattet ved hjelp av to knapper på hver side av rattet. Hva som gir det beste resultatet vet jeg ikke.... men tviler på at det hjelper noe særlig på akselerasjonen, siden bilen uansett drar like bra ved 2.000 omdr. som 4000 omdr. Jeg kjenner overhodet ikke forskjell eller noe som helst forskjell på draget mellom der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...