#1 Skrevet August 24, 2004 Trenger litt hjelp til å oversette noen tekniske uttrykk jeg ikke har filla peiling på hva betyr (joda, skjønner litt da...) longer valve-deviation at the intake-valves longer valve-overcutting time reduced valve-shafts 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2004 Hvor fant du disse hen? Hadde vært greit med en setning for å forstå sammenhengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Hvor fant du disse hen? Hadde vært greit med en setning for å forstå sammenhengen. Ja, det er vel sant. Det er snakk om en teknisk beskrivelse av forskjellene på motoren i S6 og S6+. Engelsken her er heller ikke helt stø, da det er en tysker som har skrevet det technical diffrences inside the engine: The compression rised from 10.6 to 11.6:1, longer valve-deviation at the intake-valves (11.6 instead of 10.1mm), longer valve-overcutting time, reduced valve-shafts to 6mm, weight reduced valves, mechanical clearance instead of hydraulic slides at the intake-side (!) for better rpm-stableness, hydraulic slides at the exhaust side, sharper timeslots of the crankshaft (220° instead of 205°), the controlled intake manifold is adopt of the S8, the revolutions per minute rised from 6'500 to 7'250 rpm, instead of a aluminium-vibration-absorber at the crankshaft it´s out of gray iron. Because the engine has nomore hydraulic slides, it was possible to use a smaller oil-pump (!). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2004 Jeg har oversatt teksten, håper alt ble riktig. Kompresjonsforholdet er økt fra 10.6 til 11.6:1, lengre ventil overløft på innsugssiden (11.6 i stedet for 10.1 mm), lengre ventiloverlapping, ventilstammen er redusert til 6 mm, ventilene er lettet, mekaniske løftere i stedet for hydrauliske på innsugsiden for bedre stabilitet ved høyere turtall, hydrauliske løftere på eksossiden, skarpere kamtider på kamakselen (220° i stedet for 205°), den variable innsugsmanifolden er hentet fra S8, maks rpm er økt fra 6500 rpm til 7250 rpm, i stedet for en aliminium svingninsdemper på veivakselen er det brukt en av støpejern. Fordi motoren ikke lenger bruker hydrauliske løftere (på innsugssiden) så var det mulig å bruke en mindre oljepumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2004 Tuuuusen takk :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...