#1 Skrevet September 4, 2007 Hei! Lurer bare på om noen har tips å triks i forbindelse med skifte av løfterne på AAT motoren. Noe spesielt man bør være obs på ? pumpetiming? Skifter selvsagt toppdekselpakning, men er det mer som kan være greit å ta i samme slengen? Håper noen har noen innspill som kan gjøre nytte når dyret skal under kniven: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2007 Hvis det er rekkefemmer så er det egentlig bare registeret som må stilles inn riktig elles eer det bare og skru og skifte olje og filter. Hvis registerremmer er nye eller bra er det bare og beholde de og ta de av og på ved kamaksel . Vet man ikke alder og km på remmer så er det bare og skifte ut og da blir det en helt annen jobb med av og på fronten og spesial verktøy for og få dratt til nedre reimskive og verktøy for timing av motor . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2007 Da er oppdrag ventilløftere utført, med på veien ble det også skifta reg-reim (10.000 før intervall), strammehjul, løpehjul, vannpumpe, termostat. Fikk spyla radiator og hatt på ny kjølevæske! Det tok nøyaktig 6 timer fra vi åpna panser til vi var ute å kjørte. Ingen skruer som satt fast, alt var egentlig plankekjøring og det er første gangen jeg har vært med på når jeg har skrudd på "hjemmebasis" Mannen som skal ha mye av æren for det er Mr. Langhelle som var å hjalp meg. Han var vel også litt forbauset over hvor greit det gikk tror jeg! Bilder kommer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2007 Motor før operasjon, er vel ikke så mye som tilsier at dette kommer til å endre seg mye kanskje. Godt igang her.... På utstyret skal storfolk kjennes: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2007 Rent og pent! Synderne til tikkinga, ble kvitt lyden nå og motoren går sinnsykt smooth! Fylte hele gårdsplassen med deler! Men ble faktisk ikke mye til overs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2007 Mat og kaffe må'n ha Litt rusten, bokstavlig talt. Hmmmm, bra vi fikk på ny kjølevæske kanskje? Mission complete! Nå er det tut å kjør med dyret lenge for er ikke stort mer av servicedeler som skal/kan skiftes. Skal bare ta oljeskift nå så er jeg i boks! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...