#1 Skrevet September 5, 2007 Hei! Som topic sier lurer jeg på om det er noen komplikasjoner ved å ta oljebytte/service mellom Longlife intervallene? Har nå kjørt 10k km siden forrige oljebytte med min A4 1,8T `01 mod. Vil derfor ha den inn på service for å få det stemplet, da det allerede er fullt servicehefte. Så er det bare og booke time, eller noe jeg må tenke på ? Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2007 Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2007 Det er vel lite eller inget poeng i å få stempel for utført oljeskift utenom fabrikkens fastsatte serviceintervall, for følger man den så skal jo serviceheftet være "komplett". Olje og filter kan du skifte så mange ganger du vil mellom intervallene, men du behøver jo ikke nødvendigvis levere den inn på verksted for å utført dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2007 Hei! Som topic sier lurer jeg på om det er noen komplikasjoner ved å ta oljebytte/service mellom Longlife intervallene? Har nå kjørt 10k km siden forrige oljebytte med min A4 1,8T `01 mod. Vil derfor ha den inn på service for å få det stemplet, da det allerede er fullt servicehefte. Så er det bare og booke time, eller noe jeg må tenke på ? Takker for svar:) er jo mulig å få kodet om bilen til å gå på fast service intervall; 15 oookm eller 1 år. hvis ikke er det bare tut og kjør fram til bilen sjøl varsler om service 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2007 er jo mulig å få kodet om bilen til å gå på fast service intervall; 15 oookm eller 1 år. hvis ikke er det bare tut og kjør fram til bilen sjøl varsler om service Helt riktig MEN, jeg personlig hadde valgt å kode bilen til tid/km avhengig service istdenfor longlife. Dette fordi mange 1.8 T med longlife får problemer med avleiringer/koksing i olja og bunnpanna. Dette i sin tur tetter oljesilen og resulterer i dårlig oljetrykk. Vil tro hyppigere oljeskift kan eliminere dette problemet. I tillegg kan du bruke et oljefilter som har delenr: 068 115 561 F. Dette er noe større enn det originale, men har lik diameter på anlegget mot oljefilterholderen. Poenget er da at motorens oljevolum kan økes fra 3.6 til 4.1 liter. Mulig et slikt filter allerede er montert på din motor, da dette er noe iallefall vi gjør uten videre på jobb. ( VAG verksted ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2007 Ok, tusen takk for svar! Så i bunn og grunn er det ikke noe særlig vits for meg å sette den inn til et vag verksted for oljeskift/oljefilter bytte med tilhørende "stempel i boken"? Heller gjøre det selv og ta vare på evt. kvitteringer etc. med tanke på videresalg når den tid skulle komme? Tror også som Bent Owe sier at hyppig oljeskift vil forebygge evt. fremtidige problemer som avleiringer/koksing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...