#1 Skrevet September 5, 2007 Heisan! Har en A4 2002 mod tdi og tenkte jeg skulle etterfylle litt med G12 frostvæske (rød) som er til Audi/VW. Ser da at frostvæsken som er på bilen fra før er blank og da er spørsmålet!Går det greit å blande den røde G12 med den blanke som er på bilen fra før?Er det noen som har vært borti samme problemet? Takknemlig for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2007 Heisan!Har en A4 2002 mod tdi og tenkte jeg skulle etterfylle litt med G12 frostvæske (rød) som er til Audi/VW. Ser da at frostvæsken som er på bilen fra før er blank og da er spørsmålet!Går det greit å blande den røde G12 med den blanke som er på bilen fra før?Er det noen som har vært borti samme problemet? Takknemlig for svar! G12 plus kan vel blandes med andre, men anbefaler og tømme systemet, spåyle igjennom, og fylle helt ny g12/ + Blank kjøleveske?? er vel ikke bare vann vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2007 finnes da bare rød og blå frostvæske? kan høres ut som du nesten har rent vann der:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2007 Kjølevesken blir blank ved påvirkning av sol. Hadde det problemet da jeg jobbet på bensinstasjon. De flaskene som stod ute i hyller blei blanke. Det finnes også limegrønn kjøleveske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2007 Rent vann er det ikke da den holdt -35 på service i des 2006. Det er vel sikkert lurt å spyle ut alt og deretter fylle på med G12 tenker jeg! Takk for tipsene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2007 Ikke lurt å blande rød og blå. Dannes et grums belegg. Noen som hadde gjordt dette før jeg kjøpte S6'n. Registeret på varmevifta ble gjengrodd. Beholderen der man tømmer på så helt jævlig ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2007 Hvordan går jeg frem for å skifte eks kjølevæske?Er det greit å løsne nedersete slange på radiator og deretter fylle på med frostvæske med blanding til -35?Får jeg ut mesteparten av eks væske da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2007 For å være sikker på at du har fått ut all væske hvis du ikke vet hva slags som er på, må du nesten skylle gjennom med vann fra springen. Pass forresten på at dine eller nabolagets små dyr ikke drikker brukt kjølevæske som har rent ut (smaker visst litt søtt) da de kan bli veldig dårlige/dø av det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 6, 2007 Takker for alle tilbakemeldinger fra medlemer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 6, 2007 jeg har også erfart dette "grumset" og dette satt rimelig godt, så godt at gjerne ikke bare rent vann fjerner det. noen forslag til "såpe" eller rensevesker som fjerner dette? regner vel med at noe fettløselig duger, men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 6, 2007 Omega har en radiator cleaner som jeg pleier å tilsette i den gamle kjølevesken før den byttes.. Vet ikke om det har noe for seg, men det er ganske grumsete det som kommer ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 7, 2007 Når registeret på vifta ble tett. hadde jeg på rediatorrens. Dette funket bra. Følg bruksanvisningen på baksiden. Må spyles med hageslange etterpå mener jeg å huske. Endelig fikk jeg varm luft i bilen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 29, 2008 Litt sen "bump" her, men når jeg har blå fra før; er det hvilken som helst blå væske som skal på da? Tips til hvor jeg kjøper og hvordan flasken ser ut? Har lite tid til å tømme og rense systemet da jeg skal ut på langtur imorgen natt.. Er det bare å helle på i ekspansjonstanken, eller skal jeg tømme litt i slangene rundt om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 29, 2008 Litt sen "bump" her, men når jeg har blå fra før; er det hvilken som helst blå væske som skal på da? Tips til hvor jeg kjøper og hvordan flasken ser ut? Har lite tid til å tømme og rense systemet da jeg skal ut på langtur imorgen natt.. Er det bare å helle på i ekspansjonstanken, eller skal jeg tømme litt i slangene rundt om? bare å fylle i blå ja i ekspansjonstanken. Hvordan skal du få tømt i slangene rundt om kring uten at du mister mere veske enn du får i vet jeg ikke.?. Ikke prøv det.. Fyll når motoren er kald, så det ikke spruter overalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 29, 2008 Trenger jeg å tømme da? Jeg har for lite forstvæske i forhold til vann, og vil fylle på med mer blå væske, så jeg slipper å rense systemt (har en flaske med rød liggende). Så jeg tar jo bare av en slange på radiatoren og får ut noen liter så fyller jeg på... eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 29, 2008 Fyll blå i ekspansjonstanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...