Hvordan koble Rele? HVem pinne er hva?

Anbefalte innlegg

Skal innstallere DVD i A4'n, og har fått tips om å bruke et rele til oppkobling!

Spilleren skal monteres ved siden av Cd veksler i Hanskerom, og planen er å ta støm fra en ting som har konstant strøm under der, og hente styre strøm fra cd skifteren!

Er jo 4 poler på rele, så hva skal kobles inn på de forskjellige?

Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørs hvilket rele du har da?

hovedsaken er att releet skal ha jord og styrestrøm fra f.eks spillern.. de to andre polene skal gå fra konstantstrøm(der du vil ta strøm fra) den andre fører du til cd veksleren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er et vanlig relé så innbiller jeg meg at pinnene er:

30: konstant strøm inn via sikring

87: strøm ut til forbruker

86: styrestrøm inn

85: jord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er et vanlig relé så innbiller jeg meg at pinnene er:

30: konstant strøm inn via sikring

85: strøm ut til forbruker

86: styrestrøm inn

87: jord

Hjertlig takk!

Er akkurat de tallene som står på rele't iallefall!

Og da vil den stømmen som går ut via pinne 85 slå seg av og på når cd veksler gjør det? Om jeg da henter styre støm fra den og inn til 86!!

Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertlig takk!

Er akkurat de tallene som står på rele't iallefall!

Og da vil den stømmen som går ut via pinne 85 slå seg av og på når cd veksler gjør det? Om jeg da henter styre støm fra den og inn til 86!!

Jørn

Legg merke til at jeg har endret innlegget mitt for jeg blandet to av pinnene. Men ja, den slår strøm fra pinne 30 på pinne 87 når cdveksleren slår seg på om strømmen fra den går inn til 86 og 85 er jordet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.