Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har ein RS2 som nektar å starte for tida. Dvs, den kan finne på å starte en sjelden gong, og går kanskje i 5 sek på tomgang, før den dør ut. Dei gongene den startar, så hjelper det å pumpegasse for å holde den i gang litt lenger enn 5 sek, men så berre dør den ut. Turtelleren står fast på 1000 rpm når den startar, uansett turtall på motoren.

Før den stoppa heilt, så gjekk den som ein dass. I oppoverbakkar var det akkurat som om bilen bremsa når eg gav gass, og eg måtte heilt ned i 2. gir for å komme opp bakken. Like etter så berre døde motoren ut.

Det er gnist på alle pluggene, og bensin fram til dysene. Har prøvd eit anna bensinpumperele uten hell.

Fekk opp feilkode 00514 ein gong på VAG-COM. (Føler for tenningstidspunkt) Men no får eg ikkje opp noken kodar utenom engine speed sensor. Logisk nok, hehe:)

Har lånt meg ei rep. bok for 5syl turbo, og har målt på føleren for tenningstidspunkt med multimeter. Den måler slik den skal i følge boka. Har og målt på hallgiver, med samme resultat.

Bilen er chippa med ein OSK 1,7 bar. Har ikkje prøvd dei originale.

 

Kva kan være feil her??

Hallgiver?

Motronicen?

Føleren for tenningstidspunkt?

Chip?

Føleren på svinghjulet?

Dysene?

Bensinfilter?

 

Setter pris på all hjelp eg kan få!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk om slanger osv er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinpumpa kan være gåen. min var likedan og da var pumpa død og virka litt en gang iblandt og da bare starta den og døde med en gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har trykktesta opp til 1 bar.

Kan legge til at bilen har juksa i lang tid når turbotrykket passerte ca 1 bar, og av og til ved berre 0,5 bar, f.eks i oppoverbakkar. Men det forsvant nesten heilt med andre plugghetter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, det kjem jo bensin ut av røret framme i motorrommet når eg kjører starteren. Har og målt at pumpa får spenning, samt kjørt den manuelt på batteri.

 

 

bensinpumpa kan være gåen. min var likedan og da var pumpa død og virka litt en gang iblandt og da bare starta den og døde med en gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd annen massemåler?

 

holder ikke med att det kommer bensin.. du skal ha ett trykk på over 3bar på tomgang.. koble på ett manometer å sjekk trykket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg høyrer at pumpa går ja.

 

Har ikkje prøvd annen LMM nei, d skal eg gjere.

 

Skal eg ha over 3 bar ut av den slangen som går inn på fuelrailen? Når eg kinner på starteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, på 3b motoren er det grunntrykk på 3bar.. mener det er litt mere på adu(rs2) motoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

 

Hadde noe av det samme symtomene når jeg røyk en slage til intercoolern.

Så skjek slagene der å!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikkje startsperre på bilen.

 

Eg har trykktesta opp til 1 bar, og då var intercooleren med også. Skal vel være ganske stor sprekk i slangen før den ikkje vil starte? Er vel ikkje rare trykket i slangen ved tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i slangen er det bare vakum ved tomgang.. prøv lmm, sjekk trykket på bensin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve ein annen LMM og sjekke trykket, men får ikkje gjort det før til helgen. Skal ikkje bilen starte hvis LMM er ødelagt? Vil den ikkje berre gå dårlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det .Bilen skal være kjørbar med ødelakt LMM, men langt fra frisk.

Eg hadde samma problem så du har nå.Bilen starta ,men kun for ett par sek.

Da va det magnetsensoren for turtallet som ikke funka.Var bare dårlig kontakt i ledningene.(drid i koblingene)

Du kan jo gjøre rein koblingspungtet til denne og prøve.Skal jo ikke så mye til.

 

Ellers så sluttet hallgiveren min å funke en gang.

Det som skjedde da ,var at jeg var på vei hjem fra jobb, og bilen var helt topp,ingen problemer ,men når jeg skulle starte den igjen, så var det dødt.

Du kan faktisk starte bilen og trekke ut ledningen for hallgiver, og bilen sviver forsatt. Så jeg tror ikke det er den som er ødelakt, siden den starta , stoppa og fuska.

Tror det er magnetsensoren fro Turtallet jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, interessant! Kor finn eg denne magnetsensoren?

 

 

stemmer det .Bilen skal være kjørbar med ødelakt LMM, men langt fra frisk.

Eg hadde samma problem så du har nå.Bilen starta ,men kun for ett par sek.

Da va det magnetsensoren for turtallet som ikke funka.Var bare dårlig kontakt i ledningene.(drid i koblingene)

Du kan jo gjøre rein koblingspungtet til denne og prøve.Skal jo ikke så mye til.

 

Ellers så sluttet hallgiveren min å funke en gang.

Det som skjedde da ,var at jeg var på vei hjem fra jobb, og bilen var helt topp,ingen problemer ,men når jeg skulle starte den igjen, så var det dødt.

Du kan faktisk starte bilen og trekke ut ledningen for hallgiver, og bilen sviver forsatt. Så jeg tror ikke det er den som er ødelakt, siden den starta , stoppa og fuska.

Tror det er magnetsensoren fro Turtallet jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta her e ikkje bra frode;) såg du blei slept av fergo her for ei veka sio. var redd du hadde fått motor ras. menn du må no klara og finna ut av detta her vell? :D

 

 

MVH Alf Arne Hauso

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den står fastmontert på girkassen.Du ser den på førersiden av motoren.Der står det to sensorer.Begge ser like ut,bare at denne står montert rett ovenfor startkransen.disse kommer du fint til fra motor rommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka bensintrykket no. Kobla på eit manometer på slangen som går inn på fuelrailen, og der fekk eg ikkje meir enn 2 bar når eg kinna på starteren ei stund. Vil det sei at bensinpumpa må skiftes, eller kan eit tett filter være årsaken også?

Kan filter og pumpe skiftes uten å tømme tanken? Kan filteret skiftes fra undersida uten å måtte inn i tanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filteret bytter du greit fra undersida, men det sitter litt klønete til så litt tid tar det.. må løsne litt på tanken for å komme til det ene festet..

Å bytte pumpe med full tank er ganske grisete... så bør ned på "reservetank" for at det skal gå greit uten masse bensinsøl, du må jo tross alt nedi tanken med armene for å bytte pumpe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er f**n så trangt under der med filteret.. Men kan eit tett filter være årsaken til at eg berre får 2 bar bensintrykk framme ved fuelrailen?

Og visst pumpa må byttes, så er jo spørsmålet om eg skal gå for Bosch 044 pumpa eller den originale?

Hvor mange hk holder den originale pumpa til?

Har tenkt å lande på ca 400 hk med tid og stunder, dvs under "rådebyttegrensa":)

 

 

Filteret bytter du greit fra undersida, men det sitter litt klønete til så litt tid tar det.. må løsne litt på tanken for å komme til det ene festet..

Å bytte pumpe med full tank er ganske grisete... så bør ned på "reservetank" for at det skal gå greit uten masse bensinsøl, du må jo tross alt nedi tanken med armene for å bytte pumpe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo for dei nyskjerrige opplyse om at det var bensinpumpa og filteret som var synderen her. Skifta først berre filteret, men bilen juksa fortsatt av og til. Men etter pumpebytte så har den gått fint uten tull:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.