#1 Skrevet September 5, 2007 noen som har noe peil angående tomgangsproblemer, og sjenerelt det at bilen ikke vil gå på et valgt turtall, må gasse jevnt for å holde motoren igang, er en audi 100 turbo quattro 88.mod. skal være nevnt at jeg koblet av sikringsplata i motorrommet uten å merke, har brukt diverse skjemaer for å få det sammen men nå vil ikke motoren gå ordentlig, som den gjorde før jeg begynte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2007 Problemer med audi 100 typ 44 mc motor er det ingen kloke audihoder der ute som kan hjelpe meg altså, alt som nevnes er te hjelp altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2007 Det skal sies at det er få som gidder å tenke over hva som kan være feil når det gjelser disse motorene. Har slitt med en slik jeg også men det kom seg til slutt! Smør deg med tålmodighet så kanskje du får en eller annen kar her inne til å hjelpe deg (som kan det: rolleyes ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2007 Er litt usikker på hva du mener med sikringsplata? Men problemet hørtes kjent ut. Hvis du ligger med jevn gass, begynner bilen å lugge mye da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2007 går ikke ann å holde jevn gass da dauer motorn ut. må gasse jevnlig for å holde den igang: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2007 Hva mener du med sikringsplata? forklar litt. Når jeg hadde det problemet, så gikk jeg over alt. Bytta nesten alt. Tok langt tid å finne ut av det. Men kom fram til at det var støm/jord feil. Hadde dårlig kontakt enkelte plasser, dårlige koblinger, lite jord, og enkelte plasser var det nesten korsluttning. Det er det jeg opplevde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2007 Hva mener du med sikringsplata? forklar litt.Når jeg hadde det problemet, så gikk jeg over alt. Bytta nesten alt. Tok langt tid å finne ut av det. Men kom fram til at det var støm/jord feil. Hadde dårlig kontakt enkelte plasser, dårlige koblinger, lite jord, og enkelte plasser var det nesten korsluttning. Det er det jeg opplevde. med sikringsplata menjer jeg der alle sikringene og de fleste releene står foran ved torpedoveggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 7, 2007 men det som er så rart er at bilen gikk som bare det før jeg var så dum å ta ut sikrings og releeplata uten å merke enkeltstikka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 7, 2007 Ellers er jo tomgangsmotoren som sitter bakerst på innsuget også en greie som går fra tid til annen. Hadde problemer med tomgangen på min og det viste seg å være den som var gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 7, 2007 men styrer tomgangsregulatoren også turtallet, for kan ikke holde den på f.eks. 3000omdr. uten at den dauer ut. slipper jeg gassen helt så hoster den litt på 300omdr. så stopper den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 7, 2007 skulle så gjerne fått den igang om ikke lenge er så sugen på å kjøre audi igjen hehe. er en syke det der altså hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 7, 2007 skulle så gjerne fått den igang om ikke lenge er så sugen på å kjøre audi igjen hehe. er en syke det der altså hehe Hvis du finner noen med samme bil og helst samme modell og motor så er det gerit å få dem til å ta bilde av hvordan det skal stå under sikringsboksen. Det er vanskelig å få til uten å ha noe å gå etter. Tomgangsregulatoren er nok ikke gåen da bilen gikk før du gjorde denne "blooperen":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 7, 2007 skulle så gjerne fått den igang om ikke lenge er så sugen på å kjøre audi igjen hehe. er en syke det der altså hehe Hvis du finner noen med samme bil og helst samme modell og motor så er det greit å få dem til å ta bilde av hvordan det skal stå under sikringsboksen. Det er vanskelig å få til uten å ha noe å gå etter. Tomgangsregulatoren er nok ikke gåen da bilen gikk før du gjorde denne "blooperen":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 7, 2007 fikk det til selv alikevel, ble så sur her istad at jeg skulle fikse det, og da ordnet det seg alikevel hehe. var koblet noe feil, men etter alle de forskjellige koblingsskjemaene jeg hadde stod det riktig hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 7, 2007 ting pleier å ordnes seg så lenge lysten til å få noe te å gå er på topp hehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...