#1 Skrevet September 6, 2007 Hei. Jeg har en 1996 S6 som skraper skikkelig når jeg skal starte den på morgenen, dette kan også skje når bilen har stått noen timer. Dette skjer noen ganger men ikke alltid. Virker nesten som om det er starteren, noen som vet no om dette? Og forresten noen som veit hva det In .2 greiene som kommer når man starter bilen betyr? Service? M.V.H Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2007 Blir lyden borte når du gir gass? har du airc/klima i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2007 Hadde noe tilsvarende på A3èn. Rengjorde og smurte opp starteren så var lyden borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2007 Kan også hende det er klimareima.. kan fikses ved stramming eller så må du bytte den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2007 Er dette idet du skal starte ( starteren er innkoblet ) eller rett etter motoren har startet? In02 er varsel om at bilen skal ha hovedservice. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2007 Har en slik lyd på bilen jeg å. det er klimareima. Med en gang jeg starter når bilen er kald så kommer det en liten skurelyd elns. varer omtrent i 1-2sec. så har ikke brydd meg så veldig om det=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2007 Lyden kommer når starteren går og denslutter like etter motoren har startet. Kommer 2 ganger når man starter bilen. Syns også bilen bruker litt tid på å starte men den starter jo altid på første forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 7, 2007 Skraper eller piper det bare i den da? Hvis den skraper kan det være at tannhjulet som går inn på startkransen på svinghjulet er slitt, selve startkransen er slitt, innslaget jobber ikke godt nok. Piper den rett etter start ( da du slipper nøkkelen ) er det antakelig starterdrevet/bendixdrevet som er slitt eller returnerer tregt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 7, 2007 Det skraper bare når starteren går og det slutter ca et sek etter jeg slipper nøkkelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 7, 2007 Da skraper starterdrevet mot tannkransen på svinghjulet fordi tennene på drev og krans ikke går skikkelig i hverandre eller en av delene er svært slitt. Ut med starteren og inspiser kransen på svinghjulet. Ser den bra ut overhaler eller skifter du starteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...