Senkesett SKAL inn i vognkortet

Anbefalte innlegg

Var hos NAF i dag for firehjulskontroll etter montering av S-Line understell på A4en.

Der fikk jeg opplyst at ALLE biler med ettermontert senkesett skulle dette skrives inn i vognkortet.

Her måtte det vises fram gyldige godkjenningspapirer for å få dette i vognkortet. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel knappest noe nytt?

Endrer du på egenskapene til bilen skal det inn i papirene, senkesett er i aller høyeste grad en endring..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKAL ikke få EU godkjent en bil uten at dette er skrevet inn i vognkort. gir en 2 feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men på en annen side: ikke noe å bry seg om. Regner med S-line har svarte fjærer eller lik orginal. Da er det nok ingen som vil legge merke til det og etter MITT syn ikke noe å bry seg mer med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men på en annen side: ikke noe å bry seg om. Regner med S-line har svarte fjærer eller lik orginal. Da er det nok ingen som vil legge merke til det og etter MITT syn ikke noe å bry seg mer med.
Er jo ikke noe big deal å få skrevet inn senkesett i vognkortet,litt kjipt å bli stoppet langs veien å bli kalt inn til kontroll. Da MÅ du vise bilen........skjønner ikke problemet med å få skrevet inn senkesettet i vognkortet. Får som sagt også 2er feil på eu-kontroll hvis man ikke har papir på det. Forresten så har orginalfjærer egne nummer som Biltilsynet kan få hos bilprodusenten.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at man må ha foretatt 4-hjuls kontroll før man får skrevet det inn? Holder det med 2-hjuls kontroll på fwd pga den unisone bakakselen? (1,8T A4 97)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg Sindre, skulle jo ikke tro at dette er så mye å bry seg om så lenge dette blir levert orginalt fra Audi på biler med S-Line pakka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at man må ha foretatt 4-hjuls kontroll før man får skrevet det inn? Holder det med 2-hjuls kontroll på fwd pga den unisone bakakselen? (1,8T A4 97)

Du må fremvisse papirer på at du har hatt forstilings kontroll, de vil ha skriftlige papirer på at front lys er justert ettter at senking er gjort, plus at de felgene dine er god kjent til det senke settet du har..

Jeg måtte 3ganger ditt, og de ville ha godkj papirer fra Møller på org highlind hjul, helt sykt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke noe big deal å få skrevet inn senkesett i vognkortet,litt kjipt å bli stoppet langs veien å bli kalt inn til kontroll. Da MÅ du vise bilen........skjønner ikke problemet med å få skrevet inn senkesettet i vognkortet. Får som sagt også 2er feil på eu-kontroll hvis man ikke har papir på det. Forresten så har orginalfjærer egne nummer som Biltilsynet kan få hos bilprodusenten.......

Skrev det innlegget ut fra hvordan JEG ville gjort:)

ingen vil kunne så mye som mistenke noe med org. S-line understell. Får heller ingen feil på EU-kontroll pga. det samme.

Har vært med flere biler på senkesett godkjenning på biltilsynet, men aldri uten at de har funnet et eller annet tull som må ordnes i ettertid...

Unødvendig styr for så lite som det er snakk om i dette tilfellet.

Kan til og med gå gjennom eu med kappede fjærer. Det gjorde ene bilen min;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei da ikke noe problem i det hele tatt , etter å ha fått en 2 er feil på på fjærer og kansje en liten ting til er det bare å ringe biltilsynet og avtale time: da får en somregel besked om at ventetiden er på 2-3 mdr i tilllegg må en ha 2 timer (som faktisk kan gjøres sammtidig) en myndighetstime til å sjekke fjærer den andre for 2 er feilen.

derfor kan en i mellomtiden (mens en kjører ulovlig rundt ) fikse den andre 2 er feilen og få en re- kontroll der en tok EU kontrollen. i tilleg må en huske å ha ferske 4 hjuls kontroll papirer

Da er det bare 7-11 uker før en kan få godkjent bilen, men om en VIL kjøre lovlig kan en stikke ned på biltilsynet (i lunchen?) og stå i kø i en evighet for å få et papir som sier at det er ok og kjøre rundt med ikke godkjente fjærer (forde det ikke har time) tilbake på jobb 2 timer senere kan en kjøre rundt helt fram til det snart blir hvitt på bakken , da kommer dagen du skal få de store ære å få besøke det Statlige biltilsynet

Så etter å ha kommet i god tid er det bare å parkere sirlig foran port 3 som avtalt og vente på tur ,

etter endel kø er det bare å vente mere , husk ikke si noe , erfaring fra f.eks UDI,politiet eller tollmyndighet kommer godt til nytte her , IKKE si noe som ikke relevant heller ikke NOE nedsettende om etaten.

Etter en grundig sjekk av bilen (fakta) bærer det ned på benken igen (betjenten "skal bare fikse papirene") der blir det mere kaffe , lurer på om jeg skal ta meg litt suppe, HALLLO supeautomat på et venterom da snakker vi venting.

mens bilen min står og støver ned og kompisen min sin Harley (du blir kompis etter så mye venting vettu) står og sutrer kommer det faktisk en bil til inn , hurra nå er det faktisk 3 kjøretøy inni hallen (det er 8 porter her) etter mere prating med han nye kompisen får jeg faktisk godkjenningen min,:)

Det er bare det at jeg har glemt del 2 av vognkortet og uten det kan jeg ikke få et nytt, jeg må bare komme igen og levere / få et nytt, og åpningstidene er: 9-15.15 mandag og 8 til 15,15 tirs - fredag lørdag stengt selfølgelig, det går selfølgelig heller ikke ann å sende vognkortet i posten , nei må leveres direkte

Så det er faktisk så enkelt det er å få godjent senkesett

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send vognkort i posten sammen med en lapp som forklarer situasjonen så får du nytt innen 2-5 dager stort sett. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send vognkort i posten sammen med en lapp som forklarer situasjonen så får du nytt innen 2-5 dager stort sett. :)

Ja da det ville nok kansje gå det, bortsett fra et jeg bruker bilen og det ikke er ideelt å kjøre runt uten vognkort (hverken del 1 eller 2)

Mitt poeng her er at det ikke alltid det er de som ivaretar og regulerer loverket (biltilsynet) som bidrar mest til at alle kjøretøy skal bli lovlig godkjent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg snakket med BT om godkjenning, fikk jeg ikke noen beskjed om at de skulle ha papirer på justerte frontlykter... Hva i alle dager skulle de ha det for?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da det ville nok kansje gå det, bortsett fra et jeg bruker bilen og det ikke er ideelt å kjøre runt uten vognkort (hverken del 1 eller 2)
Det er del 2 du sender fra deg og det skal du aldri ha i bilen uansett.

Del 1 ligger i bilen til du får ett nytt et.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg snakket med BT om godkjenning, fikk jeg ikke noen beskjed om at de skulle ha papirer på justerte frontlykter... Hva i alle dager skulle de ha det for?

Fordi lyktene dine blir å lyse mye kortere etter at du har senket bilen. Sier seg selv at man må justere lyktene etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må senkeskåler og godkjennes hos biltilsynet og bli skrevet inn i vognkortet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi lyktene dine blir å lyse mye kortere etter at du har senket bilen. Sier seg selv at man må justere lyktene etterpå.

Tenke på søndagsmorran skjer tydeligvis ikke :P

*Slapping myself*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gammel kan 4-hjulskontroll testen være? Skal snart på biltilsynet å få godkjent senk men husker ikke i hodet hvor lenge siden jeg tok 4-hjulskontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gammel kan 4-hjulskontroll testen være? Skal snart på biltilsynet å få godkjent senk men husker ikke i hodet hvor lenge siden jeg tok 4-hjulskontroll.

Hadde en som var nesten 2 år gammel da jeg fikk godkjent senkesettet på gamlebilen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en som var nesten 2 år gammel da jeg fikk godkjent senkesettet på gamlebilen min.

Haha..ikke verre nei

Har hørt følk snakke om at den ikke må være eldre enn 1 mnd gammel så...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i elverum sa de att de ikke godtok annet en godkjenner som var fra dagen før?!

mens gjøvik sa 1 år gammel var max ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagen før er jo helt umulig. Har hørt at 3 og 6 måneder praktiseres. Når det er sagt - jeg hadde aldri i verden tatt meg bryet med å prøve å få godkjent originalt S-line understell. Dette er et originalunderstell på lik linje med standardfjærer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i elverum sa de att de ikke godtok annet en godkjenner som var fra dagen før?!

mens gjøvik sa 1 år gammel var max ..

Ja men Biltilsynet Elverum er : bråk :: bh :: dum :: faint :: mad ::bs:

Gjøvik er greie! :) Min var 2 mnd gammel og dem sa ingenting på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du må ha med papirer på dette, burde vel kontrolldatoen stå på disse papirene...?: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på trafikkstasjonen på Evje og fikk godkjent FK Silverline X på min -03 Passat forrige onsdag.

Hadde laget en perm med alle papirer:

Vognkort Del I

Vognkort Del II

TÜV-papirer på senkesettet

Utskrift av 4-hjulskontrollen (2 måneder gammel)

Attest på lysjustering (2 måneder gammel)

Det hele tok 15 min og kostet Kr. 430,-

3 dager senere kom det nytt vognkort i posten : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.