Mye vacum når motor er kald!?

Anbefalte innlegg

Bilen min kan være veldig merkelig når den er kald, altså jeg må gi en god del gass når motoren er helt kald for at turboen lader istedenfor vacum. Hadde ett bensinforbruk på 3l/mila i 20 km/t på 1. giret, i motsetning på 1.1-1.2 når den er på 90 grader. Kan virke som det er krangel mellom vacum og trykk.

Når jeg åpnet panseret mitt her for litt sia så dyttet jeg øret nedtil filteret og det hørtes ut som om det var 3-4 støvsugere som var inne i der. Skal det være slik?

Forøvrig så virker ikke resirken min som den skal, har en feilmelding på en ventil som heter N279 om jeg husker riktig.: klø :

Alt av innspill prissettes!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, det er veldig spes gange på motoren når den er kald. og vakumet er høyere før du har en 30 grader eller noe og tom gangen er 200rpm høyere.

anngåne den ventilen din så skal det være den vi så på på rudskogen som du sa du hadde bytta:

å den heter 249 ikke 279

så også på disse:

eventuet kontakt kim pedersen fra lørenskog, han har hatt samme problemet som deg, sånn jeg skjønner det.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=86052&highlight=N249

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=69109&page=3&highlight=N249

legger også ved utskriften vi fikk på rudsogen:

Saturday,01,September,2007,12:48:28:28082

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 8N0 906 018 BH

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0001

Software Coding: 10710

Work Shop Code: WSC 01236

Additional Info: WAUZZZ8L831205433 AUZ7Z0B2157393

1 Fault Found:

17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction

P1200 - 35-00 - -

Readiness: 0110 0101

---------------------------------------------------------------------------

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ikke unormalt at det er en god del vacum på tomgang altså, jeg bare synes det høres helt sinnsykt ut når den har stått stille en dag og er helt kald. Da må jeg gi en god del gass bare for å få trykk istedenfor vacum, og ved girskifte ved lave gir da så trenger jeg ikke mye pedal før at man hører plystre lyden ganske godt egentlig og at det nykker litt i hele bilen. Jeg synes det virker unormalt og ubehaglig for motoren i akkurat den fasen helt til nåla flytter seg fra 60 grader iallefall.

Hjertelig takk for hjelpen Kristian!:)

Flere innspill fra S3 eiere ønskes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.