#1 Skrevet September 6, 2007 Hei. Corradoen min blir for varm på bykjøring/tomgang. Den stiger opp mot 110 grader på vanntemp måleren i dashen. Har kjøpt termostat og skal bytte denne, men hørte også no snakk om at det kunne være en bryter som var deffekt? hvem bryter er dette evnt? og hvor sitter den? På radiatoren? Er vel muligens den som styrer radiatorvifta ellernoe sånn. Ved vanlig kjøring uten kø og sånn holder den somregel en fin temp på rundt 80 grader, for da får den jo ganske bra kjøling. Det gjelder en 2.0l 16V, 9a. 92mod. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2007 Vet ikke om det jeg sier nå er teit eller noe sånt, men uansett om du har en vifteclutch på vifta di så kan den være defekt. Det kan du sjekke med at du har oppe panseret mens bilen går på tomgang. Når termostaten slår inn vil vifteclutchen gjøre at vifte går rundt. Vifteclutch er jo for at viften ikke skal følge viftereima hele tiden mens motoren går. Men det her er bare hvis du har viftereim altså=) Vet ikke helt når dem kom med elektromotorer på vifta til corradoer=P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2007 er ikke viftereim gitt. Byttet tempføleren på radiatoren og da startet vifta noe tidligere virket det som. Så da vet jeg hvafall at denne bryteren virker. Men syns enda den blir litt for varm. Har ikke byttet termostaten enda. Noen som vet hvordan det er å bytte termostaten på 2.0l 16v?? Så litt knot ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2007 er ikke viftereim gitt. Byttet tempføleren på radiatoren og da startet vifta noe tidligere virket det som. Så da vet jeg hvafall at denne bryteren virker. Men syns enda den blir litt for varm. Har ikke byttet termostaten enda. Noen som vet hvordan det er å bytte termostaten på 2.0l 16v?? Så litt knot ut Jeg styra veldig mye med dette på min corrado en stund, men endte opp med å bytte alt i kjølesystemet, som har innvikning på kjøletempraturen, jeg byttet følgende: Vannpumpe, termostat, termostat for vifte, lokk på ekspansjonstanken (dette løste problemet virket det som) Og en nøye rens og lufting av systemet er viktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2007 hmm..skjønner. Har termostat liggende så skal prøve å bytte denne også, men ser ut som en møkka jobb hehe. prøvde å kjøre den litt variert istad..vanlig kjøring, tomgang og bykjøring. På bykjøringa blir vanntempen rett i underkant av 100 grader, og olja ligger på rundt 108grader på det varmeste, så virker som om det hjalp litt og bytte den varmesensoren på radiatoren, men ja..føler meg ikke helt fornøyd enda På "vanlig" kjøring er det ikke noe problem, da holder den en fin temperatur Noen som har ett "fasit" svar på hvor mange grader den bør være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...