Foringer på bærearm / kamberstag bak på C4

Anbefalte innlegg

Det har begynt å knirke noe jævlig i hjulopphenget bak når jeg kjører over ujevnheter. Jeg har derfor følgende spørsmål:

 

- Jeg ønsker i første omgang å smøre foringene på bærearm / kamberstag slik at jeg blir kvitt knirkingen. Hva slags smøremiddel bør jeg bruke? Jeg regner med at det må være ganske tyntflytende slik at det trekker inn?

 

- På sikt må nok foringene byttes, og det er vel like greit å bytte rund baut. Hva slags foringer anbefales, og hvor får jeg tak i dem? Det var noen som snakket om gruppekjøp av polyforinger til C4 tidligere i år, ble det noe av dette?

 

- Kamberstagene trenger overhaling, noen som har gjort dette og kan beskrive fremgangsmåten?

 

- Når jeg har skiftet foringer og / eller overhale kamberstag, er det trygt å justere hjulstilling "på øyemål" for deretter å kjøre bilen til et verksted som kan foreta en firehjulskontroll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knirka noe jævlig i min når ledde på camberastaget var ferdig. Det er bare å ta løs staget å bevege bærearmen å se om lyden forsvinner, om ikke staget lager lyd når du beveger på bare det er d fordi d ikke er noe påstand på d. Ikke noe å overhale, koster knappe 700 kroner å kjøpe nytt.

Er bilen senka er det bare å skru maks ut, min er maks ut på staga å er senket 40mm. ellers holder det med tommeståkk til du får justert sikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problemet mitt på min 92 mod quattro... skal få skiftet de ganske kjapt tenker jeg... fikk opplyst at møller skulle ha 2500 per stykk for de stagene... fikk sjokk jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så å si 100% sikker på at det er camber staget ditt som er defekt, det behøver ikke være slakk i det for at det skal knirke, men det er et tegn på at det er på tide å bytte... Er det slakk er knirke tiden forbi allerede... du kan prøve å smøre med silikonspray, da KAN det hende knirkingen går bort. Men ikke bruk det som endelig løsning. Bytt staget. Du kan skru staget likt som det gamle hvis du skal på 4-hjulskontroll dagen etterpå, men ikke vent for lenge, siden alle vinklene på hele bilen blir feil hvis du ikke treffer helt riktig ser det gamle stod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problemet mitt på min 92 mod quattro... skal få skiftet de ganske kjapt tenker jeg... fikk opplyst at møller skulle ha 2500 per stykk for de stagene... fikk sjokk jeg...

 

Det er bare tull, de koster 1332,- stk hos Møller og 995,- hos NBS (delenr 443505351P og 443505352P for hhv venstre og høyre side).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.