#1 Skrevet September 7, 2007 Fikk den lite hyggelige beskjeden nå. Har sett at det har dryppet hydraulikkvæske fra begge sider bak, sjekket og fikk beskjed om at det lekker fra begge demperene bak. Møller i Asker skal ha en formue for å bytte dem (nesten 33.000,-!) Finnes det noe rep-sett eller andre alternativer ??? 2001 modell A8 2,5 TDI Q Takknemlig for alle innspill, dette er i overkant av hva jeg trengte nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2007 Kjøp deg et justerbart senkesett, koster en brøkdel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2007 Ta kontakt med et ikke merke verksted og hør hva de skal ha.. Se om det er stor diff, eller om de kommer med alternative løsninger til møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2007 Jeg hadde samme problemet med min, men da forran. Dempere kjøper du selv og bytter, gjort på null tid. Betalte 2200 for to nye dempere framme jeg da. Ikke merkeverksted skulle ha rundt 5000 for å skifte begge dempere pluss at de sto for alle delene. Møller skulle ha 5x mere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2007 Dempere kjøper du selv og bytter, gjort på null tid.Betalte 2200 for to nye dempere framme jeg da. Ikke merkeverksted skulle ha rundt 5000 for å skifte begge dempere pluss at de sto for alle delene. Møller skulle ha 5x mere. Fikk beskjed om at det var en ganske kjip jobb, jeg , vet ikke om det er forskjell på foran og bak. Hvor kjøpte du delene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2007 Kjøp deg et justerbart senkesett, koster en brøkdel. Hvor, hva, hvordan?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2007 Er det ikke noe automatisk høydejustering bak på a9 da? det er nok derfor de er så dyre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2007 Hvor, hva, hvordan?? Her f.eks http://cgi.ebay.de/FK-KONIGSPORT-GEWINDEFAHRWERK-AUDI-A8-TYP-D2-NEU_W0QQitemZ300142365330QQihZ020QQcategoryZ44151QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2007 Er det ikke noe automatisk høydejustering bak på a9 da? det er nok derfor de er så dyre... Hydr. nivåregulering ja, automatisk. Samme hydraulikkvæske i dette systemet som til servo etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 16, 2007 Har innsett at dette må byttes, men gjør det nok i Norge, etter å ha sjekket m deleleverandør i England m.m. OG det er ikke gass-dempere det er snakk om, da hadde prisen ikke vært noe å si på. SPØRSMÅL: Hvem skrur A8 i Oslo/Drammensområdet bortsett fra Møller-systemet ?? Hadde vært spennende å sjekke hva som er muligheter utenfor "systemet". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 16, 2007 Om du skal ha det gjort med kvittering så kan du jo sjekke f.eks mekonomen som skrur på det meste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 17, 2007 Har innsett at dette må byttes, men gjør det nok i Norge, etter å ha sjekket m deleleverandør i England m.m. OG det er ikke gass-dempere det er snakk om, da hadde prisen ikke vært noe å si på. SPØRSMÅL: Hvem skrur A8 i Oslo/Drammensområdet bortsett fra Møller-systemet ?? Hadde vært spennende å sjekke hva som er muligheter utenfor "systemet". http://www.audisentrum.no på Stabekk. Klubbentusiaster som driver dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 9, 2007 Har innsett at dette må byttes, men gjør det nok i Norge, etter å ha sjekket m deleleverandør i England m.m. OG det er ikke gass-dempere det er snakk om, da hadde prisen ikke vært noe å si på. SPØRSMÅL: Hvem skrur A8 i Oslo/Drammensområdet bortsett fra Møller-systemet ?? Hadde vært spennende å sjekke hva som er muligheter utenfor "systemet". Er det ikke NBS (norskbildelsenter.no) på "Liertoppen" som er gode på Audi i Oslo området? Du kan jo gjøre som det er gjort på min S4 og som de fleste som må bytte dempere gjør. Blend av slangen fra hydraulikken og sett inn vanlge dempere. Jeg må selv bytte fjærer og dempere bak nå, pga at jeg mangler tvü pappirer, har vurdert å sette inn dempere med nivåregulering igjen, men tror vel egentlig det koster mer en det smaker... Hørte akkutar på pris på automatisk justerbare dempere hos NBS, skulle ha ca 7000,- pr. stk! mens de skal ha ca 7500,- for 4 stk. standard dempere OG fjærer. Ikke så mye å lure på lenger egentlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...