#1 Skrevet September 7, 2007 Kanskje noen som har sett denne før, men er det skadelig for motor å ha en sånn? http://www.youtube.com/watch?v=EijMeuxqDAA&mode=related&search= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2007 Tror ikke det er skadelig.. Men det har ikke samme effekten som på en bensinmotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2007 Ikke effekt kanskje nei, men det er jo litt morsomt da. Særlig for meg som savner turbolyden.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2007 Turbolyden har du der uansett Åpent filter og større eksos, evt fjerne bakre lyddemper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2007 hmm... klarer ikke bestemme meg om det var kult, eller harry... på bensinturboer er det jo helt adm.dir!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2007 hmm... klarer ikke bestemme meg om det var kult, eller harry... på bensinturboer er det jo helt adm.dir!!!!! enig med deg! men jeg hadde åpent filter på en diesel-A3, og det ble ganske så bra lyd. Ikke noe "plysh" liksom, men mer "pfff" Går for filter i første omgang jeg, hehe: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2007 har pipercross jeg... hviner av turboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2007 har pipercross innsatsfilter jeg, Hører ikke en DAU SKIT.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2007 Det der er f**n meg det dummeste jeg har sett på lenge... sammen med han som sveiset ekstra blad på turboen sin....... hvis man vil ha lyden er det vel bedre å spille inn en CD/DVD med lyden man vil ha og man slipper at bilen går som en dass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2007 Dette klassifiseres vel enkelt å greit som harry. Er nok av 1.8t motorer med slappe fjører på dumpventilen. Skjønner ikke hvorfor alle skal ha dumpventil. Er det virkelig så TØFFT å puffe nedover gata? Er enkelte i lillestrøms området som har fjernet fjøra i dumpventilen og erstatten den med kulepenn fjør. De får lyden de vil ha, men er jo uber teit å høre dumpen selv når man girer på 2000omdreininger. EDIT: DENNE SISTE KOMMENTAREN ER GENERELT OM DUMPVENTILER. MENER IKKE DIESEL. Har spørt flere om hvorfor de har dumpventilen og om det er pga lyden. "nei, er så redd for å ødelegge turboen" "Alle biler med turbo må ha åpen dumpventil!" Er vel noe som heter resirk og som kanskje er bedre for motoren og evt turbotrykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2007 på 1.8t får med Psjj lyd med resirk ventil og åpent luftfilter henrik:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 8, 2007 på 1.8t får med Psjj lyd med resirk ventil og åpent luftfilter henrik:P hehe. Joda. Men bare ta deg en titt på diverse biler i Lillestrøm området. Samtlige har disse TurboXS replica 150db twin horn, greiene. Er måte på hvor kult detta er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 8, 2007 Er vel noe som heter resirk og som kanskje er bedre for motoren og evt turbotrykk? Hallo.... på en diesel er det helt **** med både åpen dump eller resirk ventil. En diesel har ikke gass-spjeld og "turtall/kraft" reguleres ved å endre mengde drivstoff (diesel) som tilføres... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 8, 2007 Hallo.... på en diesel er det helt **** med både åpen dump eller resirk ventil. En diesel har ikke gass-spjeld og "turtall/kraft" reguleres ved å endre mengde drivstoff (diesel) som tilføres... Hallo...... Det der var vel ganske så generelt om DUMPVENTILER. Har undersøkt dette fennomenet med folk med diesel og "vil ha/må ha dumpventil syndromet" før. er nok av tråder på dette på BF. Så en god løsning til trådstarter er vel en Tsunami elektronisk dumpventil (høytaler som spraker ut "psjyyyyyyyyyst" når man girer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 8, 2007 Ikke godt å vite hva du egentlig mente... ser du har editert posten din nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 8, 2007 For att det i hele tatt skal virke med sånn dumpventil jallaopplegg må man montere gasspjeld eller en vakiumpumpe som åpner den ventilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 8, 2007 Ikke godt å vite hva du egentlig mente... ser du har editert posten din nå... eneste som er edita er at jeg la til en ekstra tekst i mellom mine kommentarer, så jeg slipper at du skulle misforstå noe mere. "DENNE SISTE KOMMENTAREN ER GENERELT OM DUMPVENTILER. MENER IKKE DIESEL" inget annet ved mitt inlegg er forandret. Er du skeptisk så får du være det. Ta kontakt med en moderator og sjekk. Ikke strekk strikken noe mere nå. Har spørt flere om hvorfor de har dumpventilen og om det er pga lyden. "nei, er så redd for å ødelegge turboen" "Alle biler med turbo må ha åpen dumpventil!" Er vel noe som heter resirk og som kanskje er bedre for motoren og evt turbotrykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 8, 2007 hissigpropper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 9, 2007 eneste som er edita er at jeg la til en ekstra tekst i mellom mine kommentarer, så jeg slipper at du skulle misforstå noe mere. "DENNE SISTE KOMMENTAREN ER GENERELT OM DUMPVENTILER. MENER IKKE DIESEL" inget annet ved mitt inlegg er forandret. Er du skeptisk så får du være det. Ta kontakt med en moderator og sjekk. Ikke strekk strikken noe mere nå. Hva er det du hisser deg opp over. Jeg kommenterte det du skriver i en tråd som handler om dieselmotorer... hvordan kunne jeg vite at du snakket om noe helt annet ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 9, 2007 er vel ingen som er hissige eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 10, 2007 For att det i hele tatt skal virke med sånn dumpventil jallaopplegg må man montere gasspjeld eller en vakiumpumpe som åpner den ventilen.. Trenger ikke montere gasspjeld, det er fortsatt trykk i systemet etter at du har sluppet gassen. Vakuum tar du fra vakumpumpa på motoren som også lager vacum til bremsekraftforsterkeren. Har sette et slikt sett montert på en bil engang, og den gikk ikke noe dårligere enn den gjorde før monteringen. Ikke sagt at jeg ville ha montert noe slikt på bilen min uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 11, 2007 Har åpent filter, nok det. Hører det suser i turboen og jeg får en liten diskre psss lyd når jeg girer:) Diesel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 17, 2007 Dette klassifiseres vel enkelt å greit som harry. Er nok av 1.8t motorer med slappe fjører på dumpventilen. Skjønner ikke hvorfor alle skal ha dumpventil. Er det virkelig så TØFFT å puffe nedover gata? Er enkelte i lillestrøms området som har fjernet fjøra i dumpventilen og erstatten den med kulepenn fjør. De får lyden de vil ha, men er jo uber teit å høre dumpen selv når man girer på 2000omdreininger. EDIT: DENNE SISTE KOMMENTAREN ER GENERELT OM DUMPVENTILER. MENER IKKE DIESEL. Har spørt flere om hvorfor de har dumpventilen og om det er pga lyden. "nei, er så redd for å ødelegge turboen" "Alle biler med turbo må ha åpen dumpventil!" Er vel noe som heter resirk og som kanskje er bedre for motoren og evt turbotrykk? Er ganske enig med deg der... Skulle tro alle som har dump i lillestrøm/strømmen området har denne kulepennfjæra, synes det blir litt teit. Skal man ha dump lyd, synes jeg den absolutt peneste lyden kommer med åpentfilter og en resirk, så man får en slags "S1-dump/kvittring":tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...