#1 Skrevet September 7, 2007 Hei! Ufobremsene min er kjørt ca 10-15000km. Skal ingenting til for å få varmgang i skivene slik det rister i hele bilen. Vi snakker om helt vanlig nedbremsing. Er mye igjen og gå på klossene også. Har aldri vært ute for dette med noen som helst bil før. Er dette er vanlig problem med ufoene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2007 Hei Jeg har hatt 2 stk S4 med UFO skiver og begge bilene har hatt risting i bremsene.Satte på helt nye skiver på den ene bilen og bremset forsiktig på de første turene(for å kjøre inn skivene)Da ble vibrasjonene helt borte!! Men da tørte jeg ikke å teste bremsene mer heller! Jeg tror det beste er å bygge om til S4 94mod eller S6 bremser foran.( Fjerne UFO!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2007 Det største problemet er at overflaten blir glasert, og da hjelper det til slutt bare å bytte.. Ellers er det svært ofte at dårlige lagre kan ødelegge helt fine bremser, så sjekk at de er 100% før du begynner å gjøre noe mer! Etter 200' eller så er det kanskje ikke så rart? Hadde UFO før, og det første settet funket perfekt i tre år uten en risting til jeg byttet pga. slitasje. Det neste settet fikk jeg kjempeproblemer med, men først etter endel km. Når jeg byttet til 320mm vanlige skiver oppdaget jeg at lagrene var slitt.. Mov'it i Tyskland anbefaler sterkt at man bytter lagre ved oppgradering av bremser, så det er kanksje noe i det.. Husk at UFO'ene har veldig stor avstand fra boss (oppheng) til bremseoverflaten selv om den er forferdelig stiv, men det er fint lite som skal til før det kjennes. Jeg holder en knapp på forhjulslagrene dine! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2007 bytta ufoer i vår, å har bremset både normalt og hardt , niks risting ihvertfall. Ufoer funker bra de (bare ikke på bane ) Er et godt tips det med lagerene da , har ikke hatt det problemer med noe Audi enno men en del andre merker har jeg måttet skifte både lager å skiver for å få bort "kast " følelse i bremsene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 8, 2007 går vel an å dreie dem av litt,men det funker vel dårlig på ufo skiver.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2007 Når jeg kjøpte min S4 for to år siden, fikk jeg sleng i skivene etter 3 mnd, kjøpte nye skiver, fikk sleng i de også etter noen mnd. Har nå hatt bremsekit fra KRB 330x30mm skiver med 4 stemplet bremo kaliper i et år. Ikke noe sleng i de enda, har brukt bilen på bane oxo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2007 hvor mye kom kittet til KRB på? Bolt on? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2007 Mange som snakker dritt om ufoene gitt. Fint for meg som ikke skal bygge om da. Kanskje det dukker opp brukte deler da Kjørte på ACR jeg, og syns bremsene var kjempestas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2007 er bolt on ja, eneste er at slanger medfølger ikke. Får på de orginale vist du er litt kreativ kommer på 15 lapper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 9, 2007 ok, takk for infoen, beklager litt OT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...