#1 Skrevet September 7, 2007 Lakkerte kanalskjørtene og bakfanger for en uke siden. Er det trygt å vaske/polere bilen nå eller?? Har bare spylt den med vann hittil... de sa liksom aldri noe om det. Prøvde å søke, men fant ikke noe eksakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2007 Vent en uke til, minst. Gjerne tre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2007 Var det ikke sånn med gammeldags lakkmetoder at man måtte vente, men dagens lakk er "ferdig" når bilen ruller ut av lakkhallen? Mener å ha hørt at det ikke er noen fare å vaske, om du så vasker når du kommer hjem fra lakkereren.. ? Er vel litt andre herdemetoder nå? Ta det jeg sier med en klype salt, men kanskje noen i bransjen kan oppklare litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2007 Pappa fikk lakkert opp litt på bilen sin. Og der er det "støvet" ut oppe på takstolpen. Fikk beskjed om å kommer tilbake om 14 dager for å polere overgang osv. Så vil tro det er litt herdetid i allefall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2007 Du kan spyle/vaske lett av bilen med en gang den kommer ut av lakkboksen, men det er anbefalt 2-4 uker herdetid før du polerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2007 Jeg har sett fangere som har fått merker etter bobleplast, og det var etter de hadde tørket vel og lenge hos lakkerer.. Jeg ville vært forsiktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2007 Ok. Får polere resten av bilen da, og bare spyle av de delene. De delene er jo så blanke, at de trenger vel ikke akkurat polering enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...