#1 Skrevet September 7, 2007 Har en 97 A4 1,8T AEB som har gått 123000. Jeg syntes den er varierede treg på temp. En dag bruker den plutselig kortere tid på å bli varm enn gjerne dagen før, selv om dagen før var kaldere. Nå ved flere anledninger har jeg kjørt opptil 6km før den viser 90 grader. I mars ble termostaten skiftet, da på grunn av jeg aldri fikk 90 grader, og har også lest av bilen med vag-com, men det er ikke loggført en feilmelding på den berømte LMM. Eneste feilen som var å finne var på vakumpumpen, men den ble slettet og har ikke kommet igjen. Er det en sensor et sted som kan være def/dårlig? Noen som har vært borti noe lignede? Kan det være LMM alikavel? Alle svar mottas med stor takk: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2007 Ingen personer ute i den store Vw og Audi Forum verden som har noen tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2007 Ingen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2007 thermostaten kanskje. eller kjøleveske temp sensoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2007 Tror ikke LMM er skylden i dette, kunne det hjulpet med en radiator rens?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 10, 2007 ville ha skiftet sensoren til kjølevannet, skiftet dette på min nettop, pga at den var litt treg med å bli varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2007 Tror ikke LMM er skylden i dette, kunne det hjulpet med en radiator rens?? Nei, jeg tror heller det ikke er "the" LMM, men det går jo fint ann å prøve radiator rens Ingen dum idè 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 11, 2007 ville ha skiftet sensoren til kjølevannet, skiftet dette på min nettop, pga at den var litt treg med å bli varm. Okei, dette er gjerne hvor feilen ligger, var den sensoren dyr? Var det vanskelig å skifte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 11, 2007 Jeg hadde masse trøbbel med temperaturen på bilen min nå for en liten stund siden. Prøvde å bytte termostaten, ingen effekt. Fikk tips om å bytte G-62 føleren, etter det heelt perfekt, rask normal temperatur og ikke noe tull. Denne kostet rundt 300 kr og var byttet på et øyeblikk :-) Jeanett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 11, 2007 Gå for G-62 motor/kjølevannstempføler først. Tror helst det er den som kødder her. En annen tanke er vannpumpa. Om den ikke lager skikkelig sirkulasjon... Holder den seg på 90 grader da du først har fått den tempen, eller varierer tempen også da du kjører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 11, 2007 hvis det hadde vært vannpumpa så hadde vel motoren blitt for varm, plastskovlene i vannpumpa mi tok kveld for ei stund sia, å da ble motoren for varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2007 Gå for G-62 motor/kjølevannstempføler først. Tror helst det er den som kødder her. En annen tanke er vannpumpa. Om den ikke lager skikkelig sirkulasjon... Holder den seg på 90 grader da du først har fått den tempen, eller varierer tempen også da du kjører? Ja, den holder seg på 90 grader når den er kommet opp dit Uansett hvilken kjøring:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2007 Jeg hadde masse trøbbel med temperaturen på bilen min nå for en liten stund siden. Prøvde å bytte termostaten, ingen effekt. Fikk tips om å bytte G-62 føleren, etter det heelt perfekt, rask normal temperatur og ikke noe tull. Denne kostet rundt 300 kr og var byttet på et øyeblikk :-)Jeanett Okei, leste litt i hayens boken, da leste vel jeg om kjølevannstemp.føleren, hvis du skal skifte den så så det ut som om at måtte tappe av litt kjløevann også. Hvor sånn ca sitter G-62 føleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 14, 2007 Men?!?! G-62 føleren er vel den kjølevannstemp føleren? stemmer det at det blir omtalt i haynes boken som: "Givare før kylätstemperaturmätere/varningslampa"? Stemmer det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 14, 2007 Jepp, da har jeg skiftet den Gikk smertefritt og fort. Den virker litt bedre, men nå var ikke motoren "over natten" kald. Men Tusen takk for god hjelp her gutter og jenter Giveren inkl. pakning og klubb rabatter ble på 301,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 14, 2007 Men?!?! G-62 føleren er vel den kjølevannstemp føleren? stemmer det at det blir omtalt i haynes boken som: "Givare før kylätstemperaturmätere/varningslampa"? Stemmer det?? Hos Møller heter giveren dobbeltemperaturgiver G2/G62, da den gir signal både til instrument og motorstyreenhet om kjølevæskens temperatur. Ergo: føleren har 2 innebygde kretser slik at den kalt G2 sender til instrumentet, mens G62 sender til motorstyreenhet. Ved feilsøk med diagnoseapparat på denne føleren lønner det seg derfor å lese av feillager både på motor OG instrument, fordi det ikke er sikkert feil på giveren vil vises i begge styreenheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 14, 2007 Hos Møller heter giveren dobbeltemperaturgiver G2/G62, da den gir signal både til instrument og motorstyreenhet om kjølevæskens temperatur. Ergo: føleren har 2 innebygde kretser slik at den kalt G2 sender til instrumentet, mens G62 sender til motorstyreenhet. Ved feilsøk med diagnoseapparat på denne føleren lønner det seg derfor å lese av feillager både på motor OG instrument, fordi det ikke er sikkert feil på giveren vil vises i begge styreenheter. Er den 4-polt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 15, 2007 Nå er den helt i orden:D Virket veldig bra nå i morges:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 15, 2007 Er den 4-polt? Jepp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...