#1 Skrevet September 9, 2007 Har problemer med å få starta bilen min. Har sjekket plugger og gnist samt bensin. Det rare er at inn til den delen som skal fordele bensin så har jeg bra trykk, men ut til dysene kommer det ingen bensin? Det hele startet etter at jeg byttet noen deler igår. De delene jeg byttet var Lambdasonde, bensinfilter og luftfilter. (Har vært plaget med litt fjusking i den senere tid). Motoren er en 1.8 liter med Kjet innsprøytning. Er det noen som har noen gode tips på hva som kan være feil? Eventuelt noen som kjenner noen i Stjørdals, Trondheims omerådet som har en delebil stående som jeg kan plukke noen deler av (Golf,passat eller audi 1.8) Litt krise, siden det kommer en som skal kjøpe bilen på Tirsdag EDIT: Bilen starter med startgass, går ned til 12-1300 omdr. kan sitte og gi gass, kjøre med den, men slipper jeg gassen helt så stopper bilen. Står den i et par timer så kan den starte igjen. Med startgass så starter den helt sikkert. Virker ikke som den får nok bensintrykk? Prøvde og bytte filter igjen, smat den original lambdasonden og den ble ingen forskjell. Fant også noen små sprekker i et parslanger. De er nå helt tett. 99% sikker på at den ikke får falsk luft... Tar imot alle tips, også eventuelle måter å utelukke forskjellige feiler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2007 Ingen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2007 sånn motor har jeg:.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2007 Mest trolig feilkilde. Luft mengdemåler.... Hvis jeg holder opp den plata lmm sitter på så starter bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2007 HMMm har byttet lmm ingen bedring. Har byttet de tempfølerne som sitter på termostat huset, ingen bedring. Hva er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2007 Du har ikke vakumlekasje noe sted da? Er jo vakum som løfter opp platen som styrer bensinen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2007 Takker for tipset. Har tettet 2 små lekkasjer, men den startet fremdles ikke. Byttet tomgangsregulatoren og da ble bilen som ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...