#1 Skrevet August 25, 2004 noen som vet åssen turbo som kan passe over på denne motoren ??? har hørt at en sabb 9000turbo passer over(må bytte flens men) ... j er interisert i en turbo som kan settes på med litt moddifisering som får litt mere sprut i motoren=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2004 du trenger ikke bytte turbo for å få mer sprut i motoren, gi motoren mer luft (øke ladetrykket) og litt mer mat er det duket for en pigg dieselrotte skal ikke være store problemer å dra over 100hk fra motoren din med orginalturbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2004 Søk litt rundt her på forumet, Kjetil. Det har vært mange, lange tråder ang TDK-trimming her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2004 det er tdk motor da.. ikke tdi..... men har lyst på å bytte turbo.. for den j har er utslitt.... Opprinnelig postet av morten stensland du trenger ikke bytte turbo for å få mer sprut i motoren, gi motoren mer luft (øke ladetrykket) og litt mer mat er det duket for en pigg dieselrotte skal ikke være store problemer å dra over 100hk fra motoren din med orginalturbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2004 joda, jeg fikk med meg at det en tdk, men det forandrer ikke saken at det er bare justere regulatoren på pumpa og øke ladetrykket... det beste tipset jeg kan gi deg når det gjelder turbo er en garrett GT15 (samme som sitter på 90hk tdi) å begynne med noe VNT turbo (som er på alle tdi'er fra 110hk og opp over) er ikke å anbefale da disse har vakuumstyring av turbinen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2004 okay.. viste ikke at du kan skru opp lade trykket.. hmmm... jeg skal høre med en motor man fra her j bor.. han vet helt sikkert hva j skal gjøre.. motoren min er tatt ut nå så j skal overhalde den...=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...