tuning av en 1,9 tdk motor.

Anbefalte innlegg

noen som vet åssen turbo som kan passe over på denne motoren

??? har hørt at en sabb 9000turbo passer over(må bytte flens men) ... j er interisert i en turbo som kan settes på med litt moddifisering som får litt mere sprut i motoren=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger ikke bytte turbo for å få mer sprut i motoren, gi motoren mer luft (øke ladetrykket) og litt mer mat er det duket for en pigg dieselrotte :)

skal ikke være store problemer å dra over 100hk fra motoren din med orginalturbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt rundt her på forumet, Kjetil. Det har vært mange, lange tråder ang TDK-trimming her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er tdk motor da.. ikke tdi..... men har lyst på å bytte turbo.. for den j har er utslitt....

Opprinnelig postet av morten stensland

du trenger ikke bytte turbo for å få mer sprut i motoren, gi motoren mer luft (øke ladetrykket) og litt mer mat er det duket for en pigg dieselrotte :)

skal ikke være store problemer å dra over 100hk fra motoren din med orginalturbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, jeg fikk med meg at det en tdk, men det forandrer ikke saken at det er bare justere regulatoren på pumpa og øke ladetrykket...

det beste tipset jeg kan gi deg når det gjelder turbo er en garrett GT15 (samme som sitter på 90hk tdi)

å begynne med noe VNT turbo (som er på alle tdi'er fra 110hk og opp over) er ikke å anbefale da disse har vakuumstyring av turbinen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay.. viste ikke at du kan skru opp lade trykket.. hmmm... jeg skal høre med en motor man fra her j bor.. han vet helt sikkert hva j skal gjøre.. motoren min er tatt ut nå så j skal overhalde den...=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.