Anbefalte innlegg

Hallo, har en s2 3b som jeg skulle sette inn nye arp bolter til veiva mi men da jeg skrudde inn boltene og satte på l.bukkene var jo boltene for KORTE..: eek : snakket med de jeg kjøpte dem fra og de sa att jeg kunne skru dem ut igjen fra blokka til att jeg hadde nok gjenger til å få satt på mutteren.. vi snakker om min. 1- 1.5 cm. Er ikke dette litt drøyt?? Boltene skal jo helt inn eller jeg helt på bærtur..

:confused:

Noen som har vært borti dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal være forsiktig med å skru de for langt inn, og 1 av boltene SKAL være kortere på 5 syl, mener det er den ved syl 3 på framsiden av motoren. I bunnen av det hullet er det nemlig en kryssende oljekanal hvor det sitter en tilbakeslagsventil for olja til toppen. Kjører du denne bolten for langt inn blir ventilen most og toppen får ikke olje. Denne ventilen sitter innenfor en av oljetrykksmålerne i blokka, så da ser du lett ved hvilken bukk det er.

Men tilbake til lengde. Boltene bør ha minst 1.5 ganger diameter av bolten skudd inn i blokka. De trenger ikke å skrus helt inn. Mener disse boltene er 10mm, da bør de stikke minst 15mm inn i blokka. På muttersiden så er det tilstrekkelig at det er synlig en halv runde gjenger over mutteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.