#1 Skrevet September 9, 2007 Har montert originale grøftelys i fangeren på passaten. hva skal til for å få xenon lys i disse? er det nok å skaffe bare pærene? og er det noen som kan gi meg en enkel forklaring på hvordan jeg skal koble dette? har selvfølgelig skiftet bryteren.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2007 Du må modifisere litt på selve huset, for xenon pæra bygger mere bakover enn en vanlig h3 pære. Ellers er det bare og koble. Er ikke slik lys varsler. Finnes en monteringsguide her på forumet en plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2007 Hvor kjøpte du lysene? Har planer om å montere slike på min Passat også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2007 jeg har monterings plan til deg. har gjordt dette på min passat med står suksess. legger ved bilder visst du vil ha monteringsplanen så ta kontakt via mail. (se signatur) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2007 Og Xenonkittet kjøpt Arve av meg. Skal sende en bestilling på flere sett på Onsdag,så er muligheter og slenge seg med der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2007 Og Xenonkittet kjøpt Arve av meg. Skal sende en bestilling på flere sett på Onsdag,så er muligheter og slenge seg med der. beklager Tom Are glemte å si det. Og kan nok en gang anbefalle settene dine på det sterkeste. lyser meget godt og jeg har nå også montert dette i nærlysene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2007 jeg har monterings plan til deg. har gjordt dette på min passat med står suksess. legger ved bilder visst du vil ha monteringsplanen så ta kontakt via mail. (se signatur) åh... er så sykt kult med xenon i sprederne! må vel bare investere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2007 åh... er så sykt kult med xenon i sprederne! må vel bare investere.. ja, jeg anbefaller dette. sinnsykt bra lys og ser utrolig bra ut. jeg lover at du kommer til å snu mange hoder med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2007 er det lett å montere med ti tommeltotter og? : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 9, 2007 er det lett å montere med ti tommeltotter og? : yupp, og visst du har 10 tommeltotter så tar du turen opp til meg så fikser vi det sammen. så drar vi ut å tar noen bilder av bilene etterpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 9, 2007 øh.. har ikke noe valg nå!!!! Når passer det? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 9, 2007 beklager Tom Are glemte å si det. Og kan nok en gang anbefalle settene dine på det sterkeste. lyser meget godt og jeg har nå også montert dette i nærlysene Hehe,no problemo Arve. Trengs lys nå altså,blir jo bare mørkere og mørkere nå så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 9, 2007 Hehe,no problemo Arve. Trengs lys nå altså,blir jo bare mørkere og mørkere nå så. ja, og da er lysene dine helt konge og ha. skal ha i fulltlysene også. må bare få litt bedre råd først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 9, 2007 ja, og da er lysene dine helt konge og ha. skal ha i fulltlysene også. må bare få litt bedre råd først. Da smekker du inn 50w sett der etterhvert. Sorry OT Ole! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 10, 2007 litt OT kanskje ja... men likevel, interesangt. har lyst på xenon i grøftlysa jeg og... men veldig kort: hva består dette, så mye omtalt, settet av, og hvilken montering er det snakk om. Det var vel nevnt noe om modifisering av lyktehuset... er det mere? trenger fortsatt en enkel forklaring på hvordan ledningene til originale grøftelys skal kobles.....?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 10, 2007 Helt enkelt forklart; så går xenon lampene på høyspenning, derfor har de trafo/ballast, de orginale ledningene til grøftlysene kobles til denne ballasten, og derfra går det ledninger beregnet for 23000v+ ut til xenon pæra. Hele opplegget er plug'n'play, bortsett fra modifiseringen lyktehuset, da det er veldig trangt der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 10, 2007 hørtes greit ut.... det er vel det samme som gjelder for resten av lysene og da regner jeg med. Og til Tom Are: pris?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 10, 2007 Akkurat det samme som alle andre kittene ja, det er ikke spesifikt til hver type lykt, kun pæresokkel, og det anbefales heller ikke å bruke noe sterkere enn 35w i nær/grøftlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 10, 2007 jeg har monterings plan til deg. har gjordt dette på min passat med står suksess. legger ved bilder visst du vil ha monteringsplanen så ta kontakt via mail. (se signatur) Har du hadd fukt i lyktene etter monteringen ? fikk litt fukt i den ene lykta, må væl ta opp og tette bedre før vintern kommer for fult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 10, 2007 Har du hadd fukt i lyktene etter monteringen ? fikk litt fukt i den ene lykta, må væl ta opp og tette bedre før vintern kommer for fult nope jeg har ikke hatt noe problem med dette. hva brukte du til å tette igjen med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 10, 2007 nope jeg har ikke hatt noe problem med dette. hva brukte du til å tette igjen med?Hvordan gjorde du dette Arve ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 10, 2007 hørtes greit ut.... det er vel det samme som gjelder for resten av lysene og da regner jeg med. Og til Tom Are: pris?? 1300kr inkl frakt pr sett ved kjøp av 1sett,1200kr inkl frakt pr sett ved kjøp av 2sett eller mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 10, 2007 Hvordan gjorde du dette Arve ? jeg brukte noe så enkelt som duketape. det holder fukten ute for min del ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 10, 2007 nope jeg har ikke hatt noe problem med dette. hva brukte du til å tette igjen med? Brukte vanlig tape først, men så ble det fukt i begge. Så jeg tok av den ene og tørket den og tapet den med mastik og så tape. Da ble det tett. Men lyktene har jo innebygd luftesystem egentlig, som vi tetter når vi taper og modifiserer ny bakdel Men likså greit når xenon ikke varmer noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 11, 2007 hva mod ble gjort på lykthuset for og få xenon inni grøftelysa? Bilder ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...