Anbefalte innlegg

Noen som har en g-lader dere ønsker å selge til meg, min har godt til helvete aner ikke hvordan, men sporene hvor pakkningene skal ligge i er blitt presset sammen!!!! Som dere ser på bildet! Hvis det er noen som har et hus eller g-lader dere vil selge så gi beskjed!

 

Jeg har en dårlig magefølelse om att dette kan bli en dyr affære, kanskje det lønner seg å bygge om til turbo, er det noen som vet om det vil lønne seg, har egentlig mest lyst til å har kompressoren!!!

d.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje ikke noe alternativ, men hva med å bytte g-ladern med noe annet?? det er masse fete sentrifugalkompressorer ute (som vortex, procharger m.fl)

 

evt har du også lysholmer-skruen

 

tror ikke disse er svindyre, konta hele tiden overhale g-laderene

 

eksempel: http://www.proficientperformance.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=PP&Category_Code=v_headunit_s-trim

 

vortex til 1700$ =15k inkl mva

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auuuu, det der så ikke pent ut :(

Hvordan i all verden ser resten av laderen ut når innsug siden av laderhuset ser slik ut???

 

Hvis du ikke får tak i delene du trenger i Norge, kanskje du kan få tak i deler fra http://www.ebay.de. Der selges både deler av ladere samt komplette ladere, men pass på så du ikke kjøper søppel.

 

Det er vel endel som har bygget om til Eaton M64, den er rimelig, men du må også ha ny chip. Vet ikke helt hva slags effekt du kan ta ut av den. Ellers er vel Bahnbrenner's Screw Compressor en mulighet, men dyrt som f...

 

Turbo konvertering er det sikkert mange andre som kan masse om her. En T3, T3/T4 Hybrid eller K04, S2 stempler +++ åsså er du på gang. Men det koster jo litt det også og er vel litt jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en halvdel som du kan få billig.... er utblås delen

og den er ref Frode G brukbar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbokit på http://www.8vturbo.com

 

koster ca 2000 dollar.

 

Gir fort 60hk og 100nm mer enn en org G60.

 

Noen raske søk på bilforumet og her, så finner du nok mer info om temaet.

 

Har iallefall vært meget fornøyd med de G60Turbomotorene jeg selv har hatt samt andre jeg har prøvd.

 

Aldri blitt imponert av en motor med G-lader...

 

Finnes jo ett par andre kompressor alternativ og, ligger i ca samme prisklasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ole Opsahl

Turbokit på http://www.8vturbo.com

 

koster ca 2000 dollar.

 

Gir fort 60hk og 100nm mer enn en org G60.

 

Noen raske søk på bilforumet og her, så finner du nok mer info om temaet.

 

Har iallefall vært meget fornøyd med de G60Turbomotorene jeg selv har hatt samt andre jeg har prøvd.

 

Aldri blitt imponert av en motor med G-lader...

 

Finnes jo ett par andre kompressor alternativ og, ligger i ca samme prisklasse.

 

Jeg må jo ha mer deler en det, ecu omprogramering og slikt, hva er prisen og hva annet må jeg endre på for at det skal fungere skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en prat med Erlend Trane her inne på forumet han kan skaffe deg en G-lader viss det skulle være av interesse.

Skulle du trenge ny chip, dyser, kamakslinger osv kan jeg skaffe det for deg..

 

Hilsen Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skaffe det meste av g-ladere, både ny med 2 års garanti og nyoerhalt brukt, orginalt og portet. Send pm eller mail...

 

Hvor lenge var det siden laderen var overhalt forresten? Skal overhales hver 50-80000 km avhenging av ladehjul og kjørestil/mønster

 

 

Husk, kvalitet koster ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Kan skaffe det meste av g-ladere, både ny med 2 års garanti og nyoerhalt brukt, orginalt og portet. Send pm eller mail...

 

Hvor lenge var det siden laderen var overhalt forresten? Skal overhales hver 50-80000 km avhenging av ladehjul og kjørestil/mønster

 

 

Husk, kvalitet koster ;)

 

Aner ikke hvor lenge siden den er overhalt, kjøpte biloen som delebil fra sveits for 19000. Jeg var klar over att g-ladern var ødelagt, men ikke så mye..

 

Har du også rs-ladere til salgs, i såfall hvor mye???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av stian sele

Ta en prat med Erlend Trane her inne på forumet han kan skaffe deg en G-lader viss det skulle være av interesse.

Skulle du trenge ny chip, dyser, kamakslinger osv kan jeg skaffe det for deg..

 

Hilsen Stian

 

Du som kjører den meget fine grønne rallyen i Sandnes??

meget fet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja den er vell mer blå er en annen bekjent som kjører en som er grønn std rallye...

Min er den som har riller i panseret og 17"

he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Kan skaffe det meste av g-ladere, både ny med 2 års garanti og nyoerhalt brukt, orginalt og portet. Send pm eller mail...

 

Hvor lenge var det siden laderen var overhalt forresten? Skal overhales hver 50-80000 km avhenging av ladehjul og kjørestil/mønster

 

 

Husk, kvalitet koster ;)

 

Hva dekkes av den garantien ?

Kun org ladehjul ?

Skal være ærlig å si at det hørtes ut som en kjempegod garanti..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun orginalt ladehjul ja.

 

Krever også nye oljeslanger ved montering, samt rengjøring av alle intercooler slanger

 

Gjelder jo selvsagt ikke idiotkjøring, type 20 min på fullgass osv.......

 

Da går jo lager uannsett hvor gamle de er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er virkelig de laderne en så dårlig konstruksjon at de selv nye fra fabrikken med standard ladehjul ikke tåler full gass 20 minutter på f.eks. Autobahn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Er virkelig de laderne en så dårlig konstruksjon at de selv nye fra fabrikken med standard ladehjul ikke tåler full gass 20 minutter på f.eks. Autobahn?

 

Bra er de i allefall ikke...

 

Jeg må jo ha mer deler en det, ecu omprogramering og slikt, hva er prisen og hva annet må jeg endre på for at det skal fungere skikkelig.

 

Alt du trenger er inkludert i kitet. tror det er kommet ett forbedret kit med større dyser osv nå og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ganske følsomme for høye temperaturer.

 

Kan rase en lader på 5 min jeg hvis jeg vil :D

 

Problemet er at noen av lageren er fylt med fett og ikke oljesmurte. Ved høye temperaturer begynner disse lagerene å kaste ut fett, og lagerene skjærer seg pga varmegang som følge av dette. Da får du et fint inspeksjonshull i laderen.

 

Finnes jo lager som tåler noe mer varme. Jeg tilbyr disse i noen av overhalingene mine. Disse tåler også mer turtall.

 

Problemet er at skal du ha lager som tåler mer turtall, må du vanligvis gå opp i klaringen inne i lageret, dette går utover levetiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Kun orginalt ladehjul ja.

 

Krever også nye oljeslanger ved montering, samt rengjøring av alle intercooler slanger

 

Gjelder jo selvsagt ikke idiotkjøring, type 20 min på fullgass osv.......

 

Da går jo lager uannsett hvor gamle de er

 

Hvordan klarer du sjekke om bilen har kjørt med orginalt ladehjul ?

problemet er vell det at med orginalt ladehjul kan jo g-laderen tåle langt over 100 000km ...

men vist du får en lader i retur som har knust evt brent lagrer og det står org hjul på når du får den vet vell ikke du noe om den har kjørt med mindre hjul ?

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av stian sele

Hvordan klarer du sjekke om bilen har kjørt med orginalt ladehjul ?

problemet er vell det at med orginalt ladehjul kan jo g-laderen tåle langt over 100 000km ...

men vist du får en lader i retur som har knust evt brent lagrer og det står org hjul på når du får den vet vell ikke du noe om den har kjørt med mindre hjul ?

:)

 

Ved fornuftig kjøring/vedlikehold går en G-lader greit 200`km

dessverre ser man sjelden slikt her i landet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

Ved fornuftig kjøring/vedlikehold går en G-lader greit 200`km

dessverre ser man sjelden slikt her i landet...

 

nå er ikke g60 en bil som legger opptil fornuftig kjøring heller da... : sikle :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vanskelig å ha litt maling på skruen til ladehjulet da, er det borte er jo det en god indikasjon på at hjulet er borte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Ikke vanskelig å ha litt maling på skruen til ladehjulet da, er det borte er jo det en god indikasjon på at hjulet er borte

 

Maling selges i de fleste fargehandler.

 

Og hvor mange ønsker å kjøre med org ladehjul? Er jo nødt til å ha ett mindre ladehjul på en G60 for å kunne få effekt som svarer til de 160 hk det er oppgitt til orginalt.

 

Orginale G60 er blitt målt til 140hk etter 100.000km. Med chip og ladehjul kom de opp i 160hk.

 

Ikke rart de blir frakjørt av en mk2 16v som er oppgitt med 139hk org, men ved flere målinger har vist over 150hk, selv etter 150.000 kjørte km.....

 

Hadde jeg hatt en G60 med rast lader hadde jeg ikke vært i tvil, bytte til bahnbrenners skrukompressor eller bygge om til turbo, det sistnevnte er å foretrekke, da det nok gir mest effekt for pengene....

 

Pyyyyyyyyyyysjt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Erik Kluge

Jeg må jo ha mer deler en det, ecu omprogramering og slikt, hva er prisen og hva annet må jeg endre på for at det skal fungere skikkelig.

 

Trenger ikke å bytte chipet for å få bilen til å fungere godt ved en turbo montasje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Ikke vanskelig å ha litt maling på skruen til ladehjulet da, er det borte er jo det en god indikasjon på at hjulet er borte

 

Men det er jo litt problematisk å ha ladehjulet på når en skal utmontere laderen.

Sier ikke at det ikke går å montere den ut med ladehjul for det gjør det sikkert. men det er uten tvil enklest å gjøre det uten ladehjul. vertfall på g60...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

De er ganske følsomme for høye temperaturer.

 

Kan rase en lader på 5 min jeg hvis jeg vil :D

 

Problemet er at noen av lageren er fylt med fett og ikke oljesmurte. Ved høye temperaturer begynner disse lagerene å kaste ut fett, og lagerene skjærer seg pga varmegang som følge av dette. Da får du et fint inspeksjonshull i laderen.

 

Finnes jo lager som tåler noe mer varme. Jeg tilbyr disse i noen av overhalingene mine. Disse tåler også mer turtall.

 

Problemet er at skal du ha lager som tåler mer turtall, må du vanligvis gå opp i klaringen inne i lageret, dette går utover levetiden.

 

Opp i klaringen inni lageret ?

hva slags lager er det du bruker. ^

de vi bruker på jobb trenger du ikke gå opp i klaringen inni på vertfall

Vi bruker SKF C1 = 8000 r/min max

C3 = 1400 r/min max

C4 = 1600 r/min max

Nøyaktig samme målene. men prisen er ikke nøyaktig den samme :)

feks C1 lager 80kr

C4 lager 800kr

Men holdbarheten er minst like god som lagrer som tåler mindre.

 

Simmeringer kan du jo også få forsterket. viss du bare har rette kontakter i rett firma.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Trenger ikke å bytte chipet for å få bilen til å fungere godt ved en turbo montasje...

 

Er jo en fordel viss du skal kjøre med litt ladetrykk da?

Litt stress å begynne med tillskudds dyse osv. Koster ikke så mye med en chip til digifant kun kr 1860 :) inkl moms med kvittering

Viss du ikke kjører hiddensprut da det er jo det beste men også det dyreste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.