Anbefalte innlegg

Chipet har vell ikke så mye å gjøre med ladetrykket, men det er vell som du sier kanskje andre besin kurver osv, med dette fikses jo lett med et progressiv trykkreg.

 

Programerbar motorstyring er en investering, slik ser jeg på det! Kan jo brukes til alt:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt G60 med Turbo på 1.2 bar uten å gjøre noe som helst, kanskje ikke å annbefale, men det gikk da helt greit, og ingenting tok skade av det.

 

En god IC er alltids å annbefale!

 

Rundt 1.3-1.4 kan man legge seg med nok bensin.

 

Da snakker vi rundt 220-230hk :)

 

Normalt sett rundt 80-90 hk mer enn org g60 det.... :eek:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel en veldig mager blanding hvis du kjører med original chip til f.eks et 68 mm hjul. 78 mm som er originalt gir jo 0,6 bars trykk, mens et 68 mm skal gi ca 0,9 bar.

 

Det nevnes over her at 16V går bedre enn original G60, noe jeg har erfart, har hatt begge. 16V´en hadde forresten passert 360.000 km da jeg solgte den, men det fantes ikke ulyder og den gikk som f enda :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen

Du får vel en veldig mager blanding hvis du kjører med original chip til f.eks et 68 mm hjul. 78 mm som er originalt gir jo 0,6 bars trykk, mens et 68 mm skal gi ca 0,9 bar.

 

Det nevnes over her at 16V går bedre enn original G60, noe jeg har erfart, har hatt begge. 16V´en hadde forresten passert 360.000 km da jeg solgte den, men det fantes ikke ulyder og den gikk som f enda :-)

 

DIgifaen går i nødmodus over 1 bar og da pøser den på alt den klarer av suppe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen

Du får vel en veldig mager blanding hvis du kjører med original chip til f.eks et 68 mm hjul. 78 mm som er originalt gir jo 0,6 bars trykk, mens et 68 mm skal gi ca 0,9 bar.

 

Det nevnes over her at 16V går bedre enn original G60, noe jeg har erfart, har hatt begge. 16V´en hadde forresten passert 360.000 km da jeg solgte den, men det fantes ikke ulyder og den gikk som f enda :-)

 

Sitter MAP sensor i styreenheten, denne registrer ladetrykket og kompanserer det med tenning og bensin.

 

MAP sensoren på G60 klarer opp til 1 bar, men har kjørt på høyere trykk enn det, og det har fungert fint, men å annbefale er det ikke, ved ugunstige omstendigheter kan mye gå galt..

 

Finnes Chip som overstyrer MAP sensorer, forhåmsprogrammerte tennings og bensinkurver som er beregnet til å levere for over 1 bar. Da kreves som regel større dyser og bensintrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ole Opsahl

Sitter MAP sensor i styreenheten, denne registrer ladetrykket og kompanserer det med tenning og bensin.

 

MAP sensoren på G60 klarer opp til 1 bar, men har kjørt på høyere trykk enn det, og det har fungert fint, men å annbefale er det ikke, ved ugunstige omstendigheter kan mye gå galt..

 

Finnes Chip som overstyrer MAP sensorer, forhåmsprogrammerte tennings og bensinkurver som er beregnet til å levere for over 1 bar. Da kreves som regel større dyser og bensintrykk.

 

Foreksempel SNS :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

Ved fornuftig kjøring/vedlikehold går en G-lader greit 200`km

dessverre ser man sjelden slikt her i landet...

 

"Dyret" (min gamle og nye, og Rudi's "gamle" Corrado) fikk første overhaling etter 217000 km. Da ladet laderen 0.5 bar, og hadde vært kjørt av to voksene menn, før jeg fikk bilen. Så de KAN holde, men det kommer jo selvsagt ann på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ole Opsahl

 

Hadde jeg hatt en G60 med rast lader hadde jeg ikke vært i tvil, bytte til bahnbrenners skrukompressor eller bygge om til turbo, det sistnevnte er å foretrekke, da det nok gir mest effekt for pengene....

 

Pyyyyyyyyyyysjt ;)

 

Ikke alle som kjøper brenner kitet i statene for det dobbelte av det pressa koster i Sverige... Det er dyre braketter asså....

 

Pysjt pysjt...

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går å venter på min nye presse fra statene, med dagens dollar-kurs er det jo ikke så gale, i hvertfall vist du kan lage braketter osv selv.

 

Pris ferdig tollet er 14000, for presse- distansestykke, reimhjul og oljeslanger, så sei for 17000 så er den ferdig med lyddemper og alt..:)

 

blir mye whiiiiii whiiiiiii, men det skal jeg nok leve med.:)

 

når det gjelder sentrifugal-presser, så får du begge ulempene med både turbo og kompressor, stjeler mye krefter ved høyt turtall, og lite trykk på lave RPM. OK for de som ligger på 4000+ hele veien, dårlig for normalt bruk!

 

Heller g-lader en sentrifugalpresse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O.T: Arve sjekk innstillinger,er ikke mulig å sende pm til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.