#26 Skrevet August 27, 2004 Chipet har vell ikke så mye å gjøre med ladetrykket, men det er vell som du sier kanskje andre besin kurver osv, med dette fikses jo lett med et progressiv trykkreg. Programerbar motorstyring er en investering, slik ser jeg på det! Kan jo brukes til alt:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 27, 2004 Har kjørt G60 med Turbo på 1.2 bar uten å gjøre noe som helst, kanskje ikke å annbefale, men det gikk da helt greit, og ingenting tok skade av det. En god IC er alltids å annbefale! Rundt 1.3-1.4 kan man legge seg med nok bensin. Da snakker vi rundt 220-230hk Normalt sett rundt 80-90 hk mer enn org g60 det.... :eek: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 27, 2004 Du får vel en veldig mager blanding hvis du kjører med original chip til f.eks et 68 mm hjul. 78 mm som er originalt gir jo 0,6 bars trykk, mens et 68 mm skal gi ca 0,9 bar. Det nevnes over her at 16V går bedre enn original G60, noe jeg har erfart, har hatt begge. 16V´en hadde forresten passert 360.000 km da jeg solgte den, men det fantes ikke ulyder og den gikk som f enda :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 28, 2004 Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen Du får vel en veldig mager blanding hvis du kjører med original chip til f.eks et 68 mm hjul. 78 mm som er originalt gir jo 0,6 bars trykk, mens et 68 mm skal gi ca 0,9 bar. Det nevnes over her at 16V går bedre enn original G60, noe jeg har erfart, har hatt begge. 16V´en hadde forresten passert 360.000 km da jeg solgte den, men det fantes ikke ulyder og den gikk som f enda :-) DIgifaen går i nødmodus over 1 bar og da pøser den på alt den klarer av suppe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 28, 2004 Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen Du får vel en veldig mager blanding hvis du kjører med original chip til f.eks et 68 mm hjul. 78 mm som er originalt gir jo 0,6 bars trykk, mens et 68 mm skal gi ca 0,9 bar. Det nevnes over her at 16V går bedre enn original G60, noe jeg har erfart, har hatt begge. 16V´en hadde forresten passert 360.000 km da jeg solgte den, men det fantes ikke ulyder og den gikk som f enda :-) Sitter MAP sensor i styreenheten, denne registrer ladetrykket og kompanserer det med tenning og bensin. MAP sensoren på G60 klarer opp til 1 bar, men har kjørt på høyere trykk enn det, og det har fungert fint, men å annbefale er det ikke, ved ugunstige omstendigheter kan mye gå galt.. Finnes Chip som overstyrer MAP sensorer, forhåmsprogrammerte tennings og bensinkurver som er beregnet til å levere for over 1 bar. Da kreves som regel større dyser og bensintrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 28, 2004 Opprinnelig postet av Ole Opsahl Sitter MAP sensor i styreenheten, denne registrer ladetrykket og kompanserer det med tenning og bensin. MAP sensoren på G60 klarer opp til 1 bar, men har kjørt på høyere trykk enn det, og det har fungert fint, men å annbefale er det ikke, ved ugunstige omstendigheter kan mye gå galt.. Finnes Chip som overstyrer MAP sensorer, forhåmsprogrammerte tennings og bensinkurver som er beregnet til å levere for over 1 bar. Da kreves som regel større dyser og bensintrykk. Foreksempel SNS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 29, 2004 Opprinnelig postet av Rudi Sand Ved fornuftig kjøring/vedlikehold går en G-lader greit 200`km dessverre ser man sjelden slikt her i landet... "Dyret" (min gamle og nye, og Rudi's "gamle" Corrado) fikk første overhaling etter 217000 km. Da ladet laderen 0.5 bar, og hadde vært kjørt av to voksene menn, før jeg fikk bilen. Så de KAN holde, men det kommer jo selvsagt ann på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 11, 2004 Opprinnelig postet av Ole Opsahl Hadde jeg hatt en G60 med rast lader hadde jeg ikke vært i tvil, bytte til bahnbrenners skrukompressor eller bygge om til turbo, det sistnevnte er å foretrekke, da det nok gir mest effekt for pengene.... Pyyyyyyyyyyysjt Ikke alle som kjøper brenner kitet i statene for det dobbelte av det pressa koster i Sverige... Det er dyre braketter asså.... Pysjt pysjt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 12, 2004 Går å venter på min nye presse fra statene, med dagens dollar-kurs er det jo ikke så gale, i hvertfall vist du kan lage braketter osv selv. Pris ferdig tollet er 14000, for presse- distansestykke, reimhjul og oljeslanger, så sei for 17000 så er den ferdig med lyddemper og alt.. blir mye whiiiiii whiiiiiii, men det skal jeg nok leve med. når det gjelder sentrifugal-presser, så får du begge ulempene med både turbo og kompressor, stjeler mye krefter ved høyt turtall, og lite trykk på lave RPM. OK for de som ligger på 4000+ hele veien, dårlig for normalt bruk! Heller g-lader en sentrifugalpresse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 13, 2004 Kun ein ting så gjelle!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 13, 2004 O.T: Arve sjekk innstillinger,er ikke mulig å sende pm til deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...