Anbefalte innlegg

spm1: KM - telleren på min audi 90 type81 har stoppet opp. noen som har vært borti samme problem? hvor bør jeg begynne å feilsøke?

spm2: motoren som sitter i er en JS tror jeg (2 liter femmer med 115 hk ca) Denne tikker noe jævlig når den er kald.

Er det hydrauliske eller mekaniske ventilløftere på motoren?

Passer en trimkam til 2.2 liter?

spm3: hvilken olje er fin til denne motoren? (vet ikke hva som er brukt før)

kjøpte bilen avskiltet av ei gammel dame..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SPM 1: Det er et plastikktannhjul inni instrumentet som har røket. Lev med det eller bytt speedometeret i et annet brukt som virker. Alle type 81/85-speedometer fungerer der, men det finnes to forskjellige typer innfesting av wiren avhengig av årsmodell.

SPM 2: Om bilen er en 86-modell eller nyere har den hydrauliske løftere, og siden den tikker når den er kald høres det veldig ut som den har det.. ;) Bytt løftere, koster ikke stort og fjerner problemet. Ja, trimkam til 2.2-liter passer.

SPM 3: En eller annen god helsyntetisk med viskositet 5W-40 eller 5W-50 hadde jeg satset på. Unngå mineralolje og delsyntetisk, disse flyter knapt nok når det blir kaldt, og bor du på Tynset blir det ihvertfall kaldt.. ;) Bruk også originalt oljefilter, dette har en enveisventil som gjør at oljen ikke renner ut av filteret når man stopper motoren. Noen uoriginale har denne ventilen, andre ikke. Originalfilteret er ikke særlig dyrt hos Audi uansett, så ingen grunn til å ikke bruke dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noen formening om hva mere jeg bør bytte når jeg førsk skal opp med toppen å skifte ventilløftere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppdekselpakning bør byttes. Bytt også ventiltetninger om bilen bruker olje, men det er en del mer jobb..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.