#1 Skrevet September 10, 2007 Hvordan vet jeg at min originale resirk er ødelagt? Vil bilen gå dårligere? Tramper jeg gassen i bånn på bilen min (Passat 3BG 1.8T) og slipper sakte opp (spesielt i høyt gir og lave turtall), får jeg plutselig merkbart mere effekt når pedalen er på tur ut igjen. Kjennes ut som om bilen får en extra boost like før turbotrykket avtar.. Dreiemomentet mitt er det som er mest redusert. Passerer jeg 4000rpm går bilen NESTEN som den skal.. Har dette noe med resirken å gjøre? Kjøpte meg ny luftmengdemåler for en tid tilbake siden, og da syntes jeg bilen ble bedre. Men plutselig en dag (etter ett par måneder ca) var "problemet" tilbake igjen. Jeg har K&N innleggsfilter. Kan dette filterets olje ha ødelagt luftmengdemåleren igjen? Er lei av å "sponse" møller når de kjører diagnose av bilen, for så og fortelle meg at bilen er i orden... ER DET NOEN SOM KAN KOMME MED TIPS? EVENTUELT OM NOEN HAR HATT LIKNENDE "FEIL"? På forhånd tusen takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2007 Hvordan vet jeg at min originale resirk er ødelagt?Vil bilen gå dårligere? Tramper jeg gassen i bånn på bilen min (Passat 3BG 1.8T) og slipper sakte opp (spesielt i høyt gir og lave turtall), får jeg plutselig merkbart mere effekt når pedalen er på tur ut igjen. Kjennes ut som om bilen får en extra boost like før turbotrykket avtar.. Dreiemomentet mitt er det som er mest redusert. Passerer jeg 4000rpm går bilen NESTEN som den skal.. Har dette noe med resirken å gjøre? Kjøpte meg ny luftmengdemåler for en tid tilbake siden, og da syntes jeg bilen ble bedre. Men plutselig en dag (etter ett par måneder ca) var "problemet" tilbake igjen. Jeg har K&N innleggsfilter. Kan dette filterets olje ha ødelagt luftmengdemåleren igjen? Er lei av å "sponse" møller når de kjører diagnose av bilen, for så og fortelle meg at bilen er i orden... ER DET NOEN SOM KAN KOMME MED TIPS? EVENTUELT OM NOEN HAR HATT LIKNENDE "FEIL"? På forhånd tusen takk! Prøv å koble av LMM og kjør deg en tur. Merker du noen forskjell på bilen da? Er LMM defekt kan du prøve å spraye den med elektrorens. Betaler du for å lese av feilminne og slikt? En av de få positive tingene med lokale VW/Audi er at det har jeg aldri betalt en krone for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2007 Prøv å koble av LMM og kjør deg en tur. Merker du noen forskjell på bilen da? Er LMM defekt kan du prøve å spraye den med elektrorens. Betaler du for å lese av feilminne og slikt? En av de få positive tingene med lokale VW/Audi er at det har jeg aldri betalt en krone for. Ja, betaler møller 500 spenn hver gang dem kobler seg til bilen.. Elektrorens sier du? Og det funker? Hvor får jeg kjøpt dette, og skal jeg spørre etter "elektrorens" eller heter det noe spesielt? Skal jeg spraye inni selve LMM, eller kontakten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2007 Ja, betaler møller 500 spenn hver gang dem kobler seg til bilen..Elektrorens sier du? Og det funker? Hvor får jeg kjøpt dette, og skal jeg spørre etter "elektrorens" eller heter det noe spesielt? Skal jeg spraye inni selve LMM, eller kontakten? CRC har faktisk en egen lmm rensespray du kan prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2007 Om du ikke finner den CRC LMM rensen så kjøper du en helt vanlig elektronikkrens. Du sprayer inni LMM'en på føleren som er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2007 500 spenn? Hvor er dette her da? Jeg har faktisk ALDRI betalt for det. Hadde endel problemer med gamlebilen og der var jeg titt og ofte inn å fikk lest ut feilminne og diverse. De skulle aldri ha en krone for det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2007 CRC har faktisk en egen lmm rensespray du kan prøve Glimrende! Takk, skal teste den ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2007 500 spenn? Hvor er dette her da? Jeg har faktisk ALDRI betalt for det. Hadde endel problemer med gamlebilen og der var jeg titt og ofte inn å fikk lest ut feilminne og diverse. De skulle aldri ha en krone for det.. Ok. Møller her i Tromsø tar ca 471,- hver gang. Sure penger.. Men e jo godt å se at man kan få vink og tips her på forumet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...