#26 Skrevet September 20, 2007 Å ikke minst en girkassejekk . Kassa er tung hehe, ja.. skal fikse meg jekk.. men blir vell liggende under bilen som står på en bukk.. ca 50cm over bakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 21, 2007 hehe, ja.. skal fikse meg jekk..men blir vell liggende under bilen som står på en bukk.. ca 50cm over bakken Har skifte med jekk på gulvet, går men er noe dritt, kassen er tung og du bør ha hjelp når den skal opp igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 21, 2007 Har just tatt ut kassa på min S4. proconten wiren vipper du bare av med en litt lang stang. Bare dytt den opp. Gikk greit på min hvertfall. Vist kassa mi må av igjen er jeg sikker på at jeg hadde brukt halvparten av tiden Starteren må også av ja. Var ikke så mye stress som jeg hadde trodd egentlig, har gjort alt alene. Nå står bilen på bukker med kassa på gulvet i påvente av ny spec stage 3+ clutch og 034 alusvinghjul Hvordan bytter man den simmerringen? bare vippe den ut og trykke inn den nye? Har ikke tatt av clutchen og svinghjulet ennå og kikket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 21, 2007 Har skifte med jekk på gulvet, går men er noe dritt,kassen er tung og du bør ha hjelp når den skal opp igjen. ok, skal vell klare og lure noen til og hjelpe meg Men bilen burde vell stå vannrett?? eller går det om den bare er kjørt på bukker forran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 22, 2007 ok, skal vell klare og lure noen til og hjelpe meg Men bilen burde vell stå vannrett?? eller går det om den bare er kjørt på bukker forran? Jekket den opp frame jeg, en fordel om den er litt over bakken bak også, sett den på noe trebokser el. bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 22, 2007 Jekket den opp frame jeg, en fordel om den er litt over bakken bak også, sett den på noe trebokser el. bak. ok, jeg har slike store bukker som jeg lagde på yrkesskolen så kjører opp forran på disse, for så og jekke opp bilen bak:) problemet er jo at når jeg skrur av alle drivakslingene, så har jeg kunn håndbrekket og stole på, at bilen ikke triller Delene kommer på mandag, så da er det vell bare og hive seg rundt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 14, 2007 Da var Clutchbytte i gang.. Har ordnet meg en garasje med grav, i tillegg til jeg kjører bilen opp på bukker forran (grei arbeidshøyde) Startet med eksosanlegget, dette gikk greit og demontere.. demonterte åsså downpipen fikk da kjenne på turbo, og denne kjentes helt tight og fin ut .. alletiders Største problemet mitt var og demontere clutchpumpa, var vanskelig og komme til.. men etter og ha studert tegningen noen ganger var det bare å fingre seg fram til bolten (13mm) pipe.. Men det er forskjell på festene til disse to stagene.. hvorfor er den ene "holderen" bare en halvmåne.. den andre var helt hel, og var veldig vanskelig å få løs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 16, 2007 Procon-ten vaieren blir holdt på plass av en bøyelig plastplate, virker i prinsippet som låsen på en karabinkrok. Simring i bakkant av veiva sitter vanligvis presset inn i en pakkboks. Pakkboksen er skrudd fast med skruer inn i blokka og gjennom bakkant av bunnpanna og opp i pakkboks. Bruk påføringshylsen som medfølger når du skal tre simringen inn på veiva igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...