Fremgang for demontering av Girkasse S4 93" STARTET

Anbefalte innlegg

Å ikke minst en girkassejekk . Kassa er tung

 

hehe, ja.. skal fikse meg jekk..

men blir vell liggende under bilen som står på en bukk.. ca 50cm over bakken : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja.. skal fikse meg jekk..

men blir vell liggende under bilen som står på en bukk.. ca 50cm over bakken : gråter :

 

Har skifte med jekk på gulvet, går men er noe dritt,

kassen er tung og du bør ha hjelp når den skal opp igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har just tatt ut kassa på min S4. proconten wiren vipper du bare av med en litt lang stang. Bare dytt den opp. Gikk greit på min hvertfall.

Vist kassa mi må av igjen er jeg sikker på at jeg hadde brukt halvparten av tiden :P

Starteren må også av ja.

Var ikke så mye stress som jeg hadde trodd egentlig, har gjort alt alene.

Nå står bilen på bukker med kassa på gulvet i påvente av ny spec stage 3+ clutch og 034 alusvinghjul :)

Hvordan bytter man den simmerringen? bare vippe den ut og trykke inn den nye? Har ikke tatt av clutchen og svinghjulet ennå og kikket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skifte med jekk på gulvet, går men er noe dritt,

kassen er tung og du bør ha hjelp når den skal opp igjen.

 

ok, skal vell klare og lure noen til og hjelpe meg :D

 

Men bilen burde vell stå vannrett?? eller går det om den bare er kjørt på bukker forran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, skal vell klare og lure noen til og hjelpe meg :D

 

Men bilen burde vell stå vannrett?? eller går det om den bare er kjørt på bukker forran?

 

Jekket den opp frame jeg, en fordel om den er litt over bakken bak også, sett den på noe trebokser el. bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekket den opp frame jeg, en fordel om den er litt over bakken bak også, sett den på noe trebokser el. bak.

 

ok, jeg har slike store bukker som jeg lagde på yrkesskolen :) så kjører opp forran på disse, for så og jekke opp bilen bak:) problemet er jo at når jeg skrur av alle drivakslingene, så har jeg kunn håndbrekket og stole på, at bilen ikke triller :o

 

Delene kommer på mandag, så da er det vell bare og hive seg rundt : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var Clutchbytte i gang..

Har ordnet meg en garasje med grav, i tillegg til jeg kjører bilen opp på bukker forran :) (grei arbeidshøyde) ;)

Startet med eksosanlegget, dette gikk greit og demontere.. demonterte åsså downpipen :) fikk da kjenne på turbo, og denne kjentes helt tight og fin ut .. alletiders :)

DSC01528.jpg

DSC01529.jpg

 

Største problemet mitt var og demontere clutchpumpa, var vanskelig og komme til.. men etter og ha studert tegningen noen ganger var det bare å fingre seg fram til bolten (13mm) pipe..

 

DSC01530.jpg

DSC01531.jpg

 

Men det er forskjell på festene til disse to stagene.. hvorfor er den ene "holderen" bare en halvmåne.. den andre var helt hel, og var veldig vanskelig å få løs :(

 

DSC01533.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Procon-ten vaieren blir holdt på plass av en bøyelig plastplate, virker i prinsippet som låsen på en karabinkrok.

 

Simring i bakkant av veiva sitter vanligvis presset inn i en pakkboks. Pakkboksen er skrudd fast med skruer inn i blokka og gjennom bakkant av bunnpanna og opp i pakkboks. Bruk påføringshylsen som medfølger når du skal tre simringen inn på veiva igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.