Anbefalte innlegg

Hei. en venn av meg har en audi rs2. Går fint når den er kald. men når man har varm kjørt den så stopper den plutselig. men starter fint rett etterpå. hva kan det være? Jeg har ikke lest ut no feil lager enda!

 

Joar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet med min nå, noen som har tips? stopper når den blir varm, starter igjen når den blir kaldere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkjent problem, men ingen har tydeligvis funnet ut hva som forårsaker det.

Har det på min fra tid til annen og. Plukket av ISV (tomgangsregulator) og renset og smurte denne, hjalp noe.

Noe man kan gjøre er å justere spjelddemperen litt, slik at spjeldet ikke lukker seg så fort.

Får snart installert en LC-1 bredbåndslambda, så da får jeg sjekket om det er bensinblandingen som forårsaker at den stopper. Skjer spesielt når man går av gassen inn mot rundkjøringer,etc. Skummelt, siden man mister servostyring,etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kam sensor er typisk problem på 2.2, vanskelig å starte på varm motor men starter noen ganger når den er kald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som et problem som jeg hadde på min opel og en venn av meg hadde på en merce.

Problemet var at det var sprekk/brist i en lodding i bensinpumpereleet.

Spontan stopping i hytt og vær.

Starta alltid like lett etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får snart installert en LC-1 bredbåndslambda, så da får jeg sjekket om det er bensinblandingen som forårsaker at den stopper. Skjer spesielt når man går av gassen inn mot rundkjøringer,etc. Skummelt, siden man mister servostyring,etc.

 

 

Da fikk jeg installert Innovate LC-1 bredbåndslambda, den tok riktignok kvelden etter 2 dager, og er blitt returnert til Innovate for en erstatning (samme skjedde med den i Golfen..), men den funket ihvertfall lenge nok til at jeg fant ut hva som fikk RS2'en til å slokne når man går av gassen etter litt pådrag, etc. I mitt tilfelle var det lambdasonden (den vanlige, som sitter rett etter turbo) som var årsaken. Ga greit signal mens bilen var under oppvarming (første 10-15min), men så begynte den å gi alt for lavt signal (konstant 0.3V) så fort det ble litt belastning (svak motbakke, akselerasjon, etc).

Med et konstant magert signal til ECU prøver ECU å kompensere, og dytter på med fuel, blandingen var nede i 10:1 når lambdasignalet var galt. Når man da går av gassen blir blandingen så fet at ISV ikke greier å kompensere nok, og motoren slokner.

Man trenger ikke å installere bredbåndslambda for å sjekke at lambdasonden funker. Koble en ledning til signalwire fra sonden, og led den inn i kupeen, sjekk så signalet med et digitalt voltmeter, skal variere raskt mellom ca 0.2v og ca 0.9v.

Jeg hadde en single wire lambda sonde som jeg koblet til, og den funket utmerket, selv om originalsonden er three-wire (signal og pluss og jord for oppvarming). Sonden sitter rett etter turboen, så selv en uoppvarmet single wire når driftstemp veldig raskt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.