#1 Skrevet September 10, 2007 Hei Hei Jeg byttet bremse klosser for litt siden fordi de laget så utrolig irriterende pipe lyder og fordi jeg har aldri byttet de så lenge jeg har hatt bilen. Byttet klosser og pipe lyden var borte, go greier tenkte jeg... men nei da, nå er den tilbake igjen, venstre hjul foran kommer det fra: bh : hører det så sinsykt godt i lav hastighet, er det noe jeg må leve med eller er det noe jeg kan gjøre uten og bytte klosser igjen? kan det hjelpe og ta noe skikkelig nedbremsinger tro: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2007 har hørt at klossene kan "glasseres" sikkert ved harde lange nedbremsinger.. fikk høre dette da jeg var på møller med min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2007 har hørt at klossene kan "glasseres" sikkert ved harde lange nedbremsinger..fikk høre dette da jeg var på møller med min.. Okay, har dine nye klosser også pipet eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2007 det er ikke umulig at du hadde blitt kvitt pipinga hvis du hadde smørt på litt kobberfett bak på klossene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2007 Byttet du bare klosser eller skiver også? hvis du bare byttet klossene så kan det være kanter på skivene som gjør at det piper litt.. du kan også smøre på med kobberpasta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2007 kobberpasta på alle steder som er i bevegelse (bortsett fra bremseflaten såklart) så vil nok pipinga di forsvinne. er vibrasjoner som regel som lager de fine skrikelydene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2007 kobberpasta på alle steder som er i bevegelse (bortsett fra bremseflaten såklart) så vil nok pipinga di forsvinne. er vibrasjoner som regel som lager de fine skrikelydene smøre litt kobberpasta øverst på skiven da? det er nok skiva som er skurken her:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...